اجرای طرح پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان کشوری در سراسر ایران

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از تحقق وعده پرداخت مستقیم و هم زمان حقوق به بازنشستگان این صندوق در سراسر کشور خبرداد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حسین بخشی زاده درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اظهار داشت: با اجرای این طرح، از شهریورماه امسال، حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در ۳۱ استان کشور به طور همزمان، مستقیم و بدون واسطه به حساب بانکی آنان واریز می شود.
وی افزود: در گذشته حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری به صورت غیر مستقیم پرداخت می شد که این مشکل اکنون برطرف شده است.
بخشی زاده خاطرنشان کرد: پیش از اجرای طرح یاد شده، حقوق بازنشستگان این صندوق به دستگاه های اجرایی استان ها واریز می شد و دستگاه های اجرایی با دو یا سه روز تاخیر در گردش مالی، حقوق ها را به حساب بازنشسته ها واریز می کردند، اما با اجرای این طرح حقوق ها بدون تاخیر و به صورت مستقیم به حساب بازنشستگان کشوری واریز می شود.
مدیرکل امورمالی صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: هم اینک حقوق بازنشستگان این صندوق در کمتر از ۲ ساعت به حساب شخصی آنان واریز می شود که از همان ساعت نیز توسط آنان قابل برداشت است.
بخشی زاده به اجرای آزمایشی طرح پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۸۶ اشاره کرد و گفت: هم اینک اجرای این طرح در سراسر کشور در سال ۹۵ و با اهتمام و پیگیری آقای اسلامیان مدیرعامل فعلی صندوق بازنشستگی کشوری عملیاتی شده است.
وی درباره میزان حقوق پرداختی به بازنشستگان نیز گفت: ماهانه مبلغی حدود دو هزار و ۵۰ میلیارد تومان و سالانه بیش از ۲۶ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان حقوق به حساب بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری واریز می شود.
بخشی زاده تصریح کرد: در حال حاضر بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند از طریق خودپرداز بانک و یا دفاتر پیشخوان دولت و یا سایت این صندوق، از اطلاعات فیش حقوقی خود به صورت آن لاین باخبر شوند.
این مقام مسوول، کمک به بازنشستگان، عدم تاخیر در واریز حقوق بازنشستگان، نظارت و کنترل مستمر برمنابع صندوق و جلوگیری از هدر رفت منابع صندوق بازنشستگی را از عمده ویژگی های اجرای طرح پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان کشوری ذکر کرد.