لزوم مشارکت فعال بازنشستگان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن ۹۵

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم های صندوق بازنشستگی کشوری بر مشارکت فعال بازنشستگان در طرح سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال ۹۵ تاکید کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، بهروز انتظاری با تاکید بر نقش و اهمیت سرشماری در امر برنامه ریزی گفت: اطلاعات و آمار صحیح و دقیق، رکن اساسی برای برنامه ریزان و تصمیم گیران یک کشور است تا با استفاده از آن بتوانند بودجه و خدمات عمومی را در همه بخش ها عادلانه توزیع کنند.
انتظاری با مهم دانستن مشارکت بازنشستگان کشوری در طرح سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تصریح کرد: بازنشستگان کشوری یکی از بخش های مهم جامعه آماری ایران محسوب می شوند و می بایست به صورت فعال در این سرشماری و ارائه آمار دقیق و مورد نیاز این طرح، مشارکت کنند.
وی همچنین بیان کرد: همانگونه صندوق بازنشستگی کشوری از دولت انتظار دارد تا در جهت پویایی، استقلال و فعال بودن صندوق همکاری کند، صندوق و بازنشستگان نیز باید در طرح سرشماری مشارکت کنند تا دولت بتواند اطلاعات درستی از این بخش از جامعه آماری کشور بدست آورد.
انتظاری اجرای سرشماری اینترنتی امسال را نوعی صرفه جویی هزینه ها و زمان در کشور دانست و یادآور شد: با توجه به برگزاری و ثبت نام رایگان سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن ۹۵، بازنشستگان می توانند با مراجعه به سایت www.sarshomari95.ir اطلاعات صحیح خود را در این سامانه ثبت کنند.
انتظاری اضافه کرد: لینک سایت سرشماری هم اکنون روی سایت صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد و بازنشستگان از این طریق نیز می توانند در این طرح شرکت کنند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم های صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اظهار داشت: سرشماری یکی از ابزار مهم و تعیین کننده در همه کشورها به ویژه کشورهای شاخص در امر برنامه ریزی است و اطلاعات آن می تواند تصمیم های مهمی را در یک کشور رقم بزند.
انتظاری با بیان اینکه تهیه و انتشار فصلنامه های آماری در دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم های صندوق بازنشستگی کشوری در حال اجرا است، گفت: انجام این مهم نوعی فرهنگ سازی در زمینه استفاده از آمار صحیح و دقیق است تا مسوولان و تصمیم گیران بتوانند با استناد به این آمار و اطلاعات، تصمیم های درستی برای بازنشستگان کشوری اتخاذ کنند.
وی تاکید کرد: وجود آمار صحیح از وضعیت بازنشستگان کشوری و ارائه آن به دولت و مجلس، به خصوص برای طرح ها، لوایح و در نهایت تصویب قوانین مرتبط با بازنشستگان اهمیت بسیاری دارد.
سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال ۹۵ از سوم مهرماه آغاز شده و تا ۲۴ مهرماه سال جاری ادامه دارد. سرشماری حضوری از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان در سراسر کشور اجرایی می شود.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور