به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان؛

اختتامیه پنجمین جشنواره ورزشی و هجدهمین مراسم بزرگداشت “روز خانواده و تکریم بازنشستگان” در سیستان و بلوچستان برگزار شد

برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان و هجدهمین بزرگداشت «روز خانواده و تکریم بازنشستگان” و تجلیل از بازنشستگان نمونه استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از روابط عمومی مدیریت استان سیستان و بلوچستان، مراسم روز خانواده و تکریم از بازنشستگان با حضور سعید روزبه، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، مدیرکل تامین اجتماعی استان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، اعضای شورای هماهنگی استان ، مدیران و نمایندگان کانونهای بازنشستگی و جمعی از بازنشستگان در سالن قصر خاطره ­ها در اردوگاه دانش‌آموزی فاطمه­الزهرا(س) شهرستان زاهدان برگزار شد.

روزبه ضمن خیرمقدم به مدعوین و تشکر ازحضور آنان در مراسم؛ روز خانواده و تکریم از بازنشستگان را فرصت مغتنمی برای تجلیل از زحمات ارزشمند بازنشستگان در دوران خدمت عنوان کرد و اظهار داشت: بازنشستگان سرمایه‌های ارزنده‌ای هستند که با تجارب و دانش خود برای اعتلای میهن و آبادی آن تلاش کرده و افتخار جامعه هستند.

وی با اشاره به قدر و منزلت سالمندان در فرهنگ و دین اسلام، گفت: خانواده به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه ایرانی_ اسلامی بوده و بازنشستگان و سالمندان در این میان هم در فرهنگ و تاریخ کشورمان و هم در آموزه های دین مبین اسلام همواره به عنوان رکن اساسی و هسته خانواده مورد تاکید قرار گرفته و موجب پایداری، سلامت روانی و مایه خیر و برکت در خانواده و جامعه محسوب میشود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان با ارائه گزارشی از فعالیتهای این صندوق در استان، افزود: صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یکی از سازمانهای مهم وابسته به وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و ارائه دهنده خدمت به بیش از ۱میلیون و۶۶۰ هزار نفر بازنشسته کشوری و خانواده این عزیزان، نسبت به ترویج فرهنگ تکریم بازنشستگان و افزایش اطلاعات عمومی شهروندان درخصوص این روز و همچنین بزرگداشت جایگاه پیشکسوتان و سالمندان به ویژه پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها در میان جامعه ایرانی اقدام می‌نماید.

وی تکریم بازنشستگان و بزرگان را تکریم همه خوبی‌ها ذکر کرد و بیان داشت: قدرشناسی و تکریم بازنشستگان وظیفه همه دستگاههای اجرایی است که این موضوع طی مکاتباتی به همه دستگاههای اجرایی ابلاغ می‌شود. امیدوارم که با استفاده از ظرفیت مشارکت دستگاههای اجرایی، امکان استفاده از خدمات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برای همه بازنشستگان فراهم شود.

در ادامه آقای فرازمند رئیس مجمع صنفی کانونهای بازنشستگی استان ،آقای ریگی رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش هرکدام ضمن تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان ، مطالبی را در خصوص تکریم بازنشستگان ارائه و به بیان مشکلات و دغدغه‌ها و نظرات خود پرداخته و خواستار پیگیری و حل مشکلات موجود شدند

در پایان مراسم از نفرات برتر پنجمین دوره مسابقات ورزشی بازنشستگان کشوری و همچنین بازنشستگان نمونه کشوری استان با اهدا جوایزی تقدیر و تشکر گردید و بازنشستگان با صرف نهار پذیرایی شدند