تحریم نفتکش های ایرانی در دادگاه اتحادیه اروپا صحت ندارد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: اخبار تحریم نفتکش های ایرانی در دادگاهی در اتحادیه اروپا صحت ندارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سیروس کیان ارثی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: باتوجه به تردد ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران در آب های بین المللی و بیمه بین المللی، شرکت ملی نفتکش موضوع تحریم نفتکش ها را تائید نمی کند.
وی گفت: نفتکش های این شرکت، به طور دائم درحال تردد هستند و هیچ گزارشی تاکنون کتبا در این مورد به شرکت ملی نفتکش نرسیده است؛ ضمن اینکه دادگاه ها تنها در مورد حل اختلاف ورود می کنند و در وضع تحریم، چنین صلاحیتی ندارند.
کیان ارثی درباره وضع بیمه نفتکش ها نیز گفت: هیچ مشکلی از بابت بیمه وجود ندارد، چرا که تمام استانداردهای لازم درخصوص بیمه و رده بندی نفتکش ها دریافت شده و مشکل خاصی در این خصوص گزارش نشده است و از نظر شرکت ملی نفتکش همه چیز خوب و عالی است.
وی درباره ظرفیت شرکت ملی نفتکش و ارائه سرویس به دیگر کشورها و اینکه مشکلاتی در این حوزه ایجاد شده است، تصریح کرد: تاکنون در این زمینه مشکلی ایجاد نشده و یکی از اهداف اصلی شرکت ملی نفتکش، جوان سازی ناوگان است. باتوجه به افزایش ظرفیت تولید و تعاملی که با شرکت ملی نفت صورت خواهد گرفت، این سهم افزایش یافته و با افزایش سهم از بازارهای بین المللی، وارد بازار خواهیم شد.
کیان ارثی افزود: شرکت ملی نفتکش تاکنون برای دریافت سهم حمل و نقل از بازارهای بین المللی در بسیاری از بازارها وارد شده و درحال مذاکره است که تا چند روز آینده این موضوع به صورت مکتوب اعلام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش همچنین گفت: جوان سازی ناوگان، باتوجه به بالا بودن سن تعدادی از نفتکش ها، در اولویت قرار دارد که باید ناوگان فرسوده از رده خارج و ناوگان جدید وارد کار شود.
کیان ارثی اظهار داشت: باتوجه به افزایش ظرفیت تولید گاز کشور، ناوگان های گازبر LNG و LPG نیز به ناوگان NITC اضافه می شود.
وی درخصوص استفاده از توان داخلی در شرکت ملی نفتکش گفت: رویکرد اقتصاد مقاومتی، استفاده از توان صنعت داخلی است و شرکت ملی نفتکش نیز در این زمینه تمام تلاش خود را می کند و با جدیت به دنبال استفاده از توانمندی های داخلی کشور است.