اولویت تامین ناوگان هواپیمایی آسمان با بوئینگ و ایرباس است

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) گفت: اولویت هلدینگ آتیه صبا تامین ناوگان هواپیمایی آسمان از هواپیماهای بوئینگ و ایرباس است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از سایت هلدینگ آتیه صبا، احمدرضا نیک‌کار اصفهانی مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آسمان از زیرمجموعه‌های این هلدینگ در شش ماهه نخست امسال بین ۱۴ شرکت هواپیمایی رتبه نخست بیشترین پروازها را کسب کرده است، گفت: هواپیمایی آسمان پیش از این ۹ هواپیمای فعال، ۲۸ هواپیمای زمین‌گیر و ۳۵۰۰ نفر پرسنل داشت که در دو سال اخیر تعداد هواپیماهای فعال این شرکت هوایی به ۲۱ فروند افزایش یافته، ضمن اینکه تعداد پرسنل شرکت آسمان نیز کاهش نیافته است.
نیک کار اصفهانی همچنین یادآور شد: برای فعال شدن هواپیماهای زمین‌گیر آسمان از بهمن ماه سال گذشته، تعمیرات اساسی موتور هواپیما در دستور کار قرار گرفت که همین امر به فعال شدن تعدادی از هواپیماهای زمین گیر کمک کرد.
وی درباره توسعه ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: اولویت هلدینگ آتیه صبا تامین ناوگان هواپیمایی آسمان از هواپیماهای بوئینگ و ایرباس است که مذاکرات اولیه با این دو شرکت بزرگ، در حال انجام است.
وی در ادامه از توافق هلدینگ آتیه صبا با دانشگاه لوزان و انجام آموزش مهمانداری هتل خبر داد و گفت: به تازگی نیز توافقی با گروه هتل‌های ۵ ستاره روتانا انجام شده تا کار ساخت نخستین هتل ۵ ستاره حلال در ایران آغاز شود.
نیک کار اصفهانی با تاکید بر اینکه گردشگری باید جایگزین نفت در ایران شود، اظهار داشت: حضور یک گردشگر خارجی معادل صادرات ۱۰۰ بشکه نفت برای ایران درآمد دارد؛ بنابراین برنامه‌ریزی برای ارتقای گردشگری در اولویت هلدینگ آتیه صبا قرار دارد.
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا گفت: این هلدینگ با چند شرکت بزرگ هتل‌داری در جهان در حال مذاکره است تا نسبت به نوسازی و تبدیل حداقل ۱۵ هتل ایرانگردی و جهانگردی که بیش از ۵۰ سال عمر دارند، به هتل ۵ ستاره اقدام کند.
نیک‌کار اصفهانی یکی دیگر از فعالیت های هلدینگ آتیه صبا را کمک به توسعه زیرساخت‌های عمرانی کشور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، اتصال کریدور ترانزیتی جاده‌ای شمال به جنوب در دستور کار قرار گرفته است. همچنین عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شرق یا سپاهان، از ماه گذشته آغاز شده و در حال حاضر ۸۰۰ نفر به صورت شبانه روزی در این پروژه فعالیت می کنند.
نیک کار اصفهانی، یادآور شد: آزادراه سپاهان، مزایایی چون صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش تولید آلاینده های زیست محیطی دارد. قرار است این مسیر آزادراهی با دروازه های پرداخت الکترونی عوارض، تجهیز شود. همچنین این آزادراه ظرفیت اشتغال برای پنج هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند.
وی همچنین تصریح کرد: این آزادراه به طول ۹۳ کیلومتر، شش باند و اعتباری افزون بر ۳۳۰ میلیارد تومان به عنوان نخستین آزادراه با روکش بتنی ساخته می‌‌شود.
نیک‌کار اصفهانی، راه‌آهن را راه نجات زیرساخت‌های حمل و نقل کشور دانست و افزود: در سه دهه اخیر به این امر مهم توجه جدی نشده است.
وی تاکید کرد: اجرای خط آهن قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان با همکاری دولت و قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است. برای اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب کشور با استفاده از سیستم ریلی، نیاز به اجرای پنج هزار کیلومتر خط قطار سریع‌السیر وجود دارد.