بمناسبت هفته دولت انجام شد؛

نشست خبری مدیر صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه

نشست صمیمی مدیریت بازنشستگی استان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت روز سه شنبه ۷شهریورماه با حضور ۲۳ پایگاه خبری و رسانه استان برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان آذربایجان شرقی، «طاهره  احمدزاده» مدیر صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی؛ در این نشست خبری ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد وخاطره دولتمردان شهید باهنر و رجایی گفت: در دولتی که به نام دولت مردمی ‌و عدالت محور مزین شده است، ماموریت اصلی مسئولین دولت خدمات رسانی به مردم و رفع دغدغه ها و مشکلات مردم خواهد بود.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین، نقش آنان را در امید آفرینی و افزایش روحیه جامعه بسیار موثر دانست و گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان تلاش‌ها و عملکرد دولت است.

او با اشاره به عملکرد صندوق بازنشستگی در حوزه انجام وظایف تخصصی، افزایش رفاه و خدمات اجتماعی و کمک به سلامت و معیشت بازنشستگان، تصریح کرد: امور بیمه درمان و پیگیری مطالبات بازنشستگان در اولویت برنامه ها و ازجمله اقدامات اخیر صندوق بازنشستگی است.

احمدزاده گفت: خدمت به بازنشستگان وظیفه همگانی است و ضروری است که همراه و هم پای صندوق بازنشستگی تمامی دستگاه های اجرایی سهمی در جهت رفع مشکلات عزیزان بازنشسته داشته باشند.

وی ادامه داد: رسانه ها هم می توانند با تولید محتوا و توجه به پیشکسوتان در فرهنگ سازی برای جامعه و احساس کرامت و انتقال حس خوب به آنان نقش موثری داشته باشند.

مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی از بازنشستگان خواست که خدمات بیمه ای و رفاهی خود را از ادارات و سازمانهای که بازنشسته شدند پیگیری کنند و از ادارات و سازمان ها هم خواست که این عزیزان را جدا از شاغلین خود نداند و ارتباطشان با جامعه مشترکین را حفظ نمایند.

پنج درصد از بازنشستگان کشوری در استان آذربایجان شرقی هستند

احمدزاده ادامه داد: صندوق بازنشستگی در استان تعداد ۸۳ هزار و ۷۰۰ نفر مشترک حقوق بگیر و ۴۲۰۰۰ شاغل بیمه پرداز دارد و ۵ درصدمشترکین صندوق کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به پیری جمعیت، افزایش امید به زندگی در کشور، به ناترازی بین تعداد شاغلین و بازنشستگان و به تبع آن چالش بزرگ صندوق های بازنشستگی در تامین منابع اشاره کرد.

احمدزاده در ادامه گفت: مهندس ترکی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با سفر به استان های مختلف و بازدید از شرکت‌های زیر مجموعه به دنبال سرمایه گذاری صحیح در شرکت‌های پربازده به منظورتوسعه صنایع مادر و تولید منابع برای صندوق در بلند مدت است.

مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی امسال از افزایش صد در صدی مبلغ وام ضروری و افزایش ۴۰ درصدی مبلغ وام ازدواج فرزندان بازنشسته خبر داد و افزود: این تسهیلات بدون ضامن و با نرخ ۴ درصد با اقساط ۳۶ ماهه است. همچنین سایر تسهیلات و تخفیفات صندوق برای بازنشستگان در سایت صندوق اطلاع رسانی شده است.

احمدزاده ادامه داد: همایش پیاده‌روی و همایش روزخانواده و تکریم از بازنشستگان و جشنواره های ورزشی و مسابقه رالی از جمله فعالیت های فرهنگی و اجتماعی صندوق است که درتیر ماه امسال با هدف ایجاد نشاط و سلامتی برای بازنشستگان برگزار شد.

امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری و توسعه در کشت و صنعت سراب و نیروگاه تبریز

به گفته وی، در حوزه سرمایه گذاری نیز امسال مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری دو تفاهمنامه مهم در جریان سفردوم ریاست محترم جمهور به استان با استاندار محترم سردار خرم امضا کردند که شامل کلنگ زنی ۵۰۰۰ راس دام کشت و صنعت سراب و توسعه صنعت شیر پگاه با مبلغ سرمایه گذاری۲۰۰۰ میلیارد تومان و همچنین باز توانی نیروگاه حرارتی تبریز به عنوان صنایع استراتژیک است که در آینده اثرات آن را خواهیم دید.

مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی همچنین اضافه کرد: به منظور پوشش مناسب تر بیمه و رفع دغدغه های بازنشستگان طرح بیمه اختیاری با سرانه ۲۰۵هزار تومان اجرایی شده که هزینه بستری این بیمه شدگان بدون سقف خواهد بود و برای بیماران خاص درمان تقریبا رایگان خواهد شد.