باغ تجربه اصفهان؛ محل انتقال تجارب بازنشستگان

مجموعه باغ غدیر اصفهان با هماهنگی و همکاری شهرداری این شهر، به نام «باغ تجربه» نامگذاری شده است تا از این پس محلی برای انتقال تجارب و دورهمی بازنشستگان باشد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، شهروز عبادی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان، ضمن اعلام این خبر، گفت: همه روزه این باغ بزرگ و مفرح با برنامه‌های ورزشی، آموزشی و فرهنگی تا هنگام اذان ظهر به روی بازنشستگان باز است.
عبادی بیان داشت: کلاس‌های پیشگیری از آلزایمر به طور مستمر برای بازنشستگان در مجموعه باغ غدیر یا «باغ تجربه» برگزار می‌شود.
عبادی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری در استان اصفهان بالغ بر ۸۹ هزار بازنشسته را که ۷۰ درصد آنان مرد و ۳۰ درصد زن هستند، تحت پوشش دارد.
وی ادامه داد: سه خانه امید نیز در شهرهای آران و بیدگل، شهرضا و خمینی‌شهر همزمان با ۲۵ ذی الحجه، روز تکریم خانواده و بازنشستگان، با هدف تأمین رفاه بیشتر بازنشستگان به بهره‌برداری رسید که بالغ بر سه میلیارد تومان اعتبار برای احداث این خانه‌های امید، هزینه شده است.
عبادی گفت: در استان اصفهان ۲۷ کانون بازنشستگی فعالیت می کنند که به‌صورت ماهانه جلسه هماهنگی آن ها با همکاری صندوق بازنشستگی استان برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: ۲۷ صندوق قرض‌الحسنه نیز در کانون‌های بازنشستگی استان با کمک خیرین دایر شده است تا بازنشستگان بتوانند تا سقف یک میلیون تومان از این صندوق‌ها تسهیلات کم بهره دریافت کنند.
عبادی بیان داشت: ۶۵ درصد بازنشستگان استان، تاکنون از تسهیلات دو میلیونی کم بهره صندوق بازنشستگی استفاده کرده‌اند و در دو سال اخیر بیشترین پرداختی وام ضروری در استان اصفهان انجام شده است.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان، گفت: سفرهای زیارتی و سیاحتی ویژه بازنشستگان با مشارکت شرکت ایرانگردی و جهانگردی برای بازنشستگان انجام می‌شود و از ابتدای امسال تاکنون نیز حدود چهار هزار نفر از این تورهای مسافرتی استفاده کرده‌اند.
وی ادامه داد: جهت رفاه بیشتر بازنشستگان کشوری، از طریق فرزندان این عزیزان که در جامعه پزشکی فعال هستند، تخفیف ۲۵ درصدی برای استفاده بازنشستگان از خدماتی مانند معاینه پزشکی، دندانپزشکی و خدمات آزمایشگاهی دریافت شده است.

خبرنگار: مینا شیروانی