حرکات قدرتی به تقویت حافظه سالمندان کمک می کند

نتیجه تحقیقات دانشگاه سیدنی استرالیا نشان می دهد، تقویت قدرت عضلات به عملکرد مغزی در سالمندانی که با مشکلات فکری و حافظه ضعیف مواجه هستند، کمک می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایسنا، محققان دانشگاه سیدنی استرالیا در پژوهشی تازه دریافتند که انجام حرکات عضلانی می تواند به بهبود عملکرد مغزی در سالمندانی که با مشکلات فکری و حافظه مواجه هستند، یاری رساند.
برای انجام این مطالعه، ۱۰۰ سالمند ۵۵ تا ۸۶ ساله که همگی با ضعف حافظه و مشکلات فکری نظیر اختلال شناختی خفیف مواجه بودند، تحت بررسی و مطالعه قرار گرفتند.
بر اساس این پژوهش، سالمندانی که به مدت شش ماه و در هفته ۲ بار تمرینات وزنه‌برداری انجام داده بودند، علاوه بر بازگشت ۸۰ درصدی قدرت بدنی، بهبود چشمگیری در عملکرد ذهنی آن ها اتفاق افتاد. اثر تمرینات مثبت عضلانی، به مدت یک سال پس از پایان تمرینات وزنه برداری همچنان در سالمندان مورد مطالعه باقی مانده است.
به گفته پژوهشگران آنچه می‌توان به عنوان نتیج? این پژوهش اعلام کرد: بهبود عملکردهای شناختی است که با تقویت عضلات به دست آمده است؛ هرچه سالمند قدرتمندتر شود، عملکرد مغز وی نیز بهتر می‌شود.
این مطالعات تاکید دارد که برای دستیابی به قدرت ذهنی بالا، استمرار تمرین‌های قدرتی نظیر وزنه برداری از اهمیت حیاتی برخوردار است که انجام مستمر آن به تغییرات مثبت در مغز سالمندان کمک می کند.