به مناسبت ماه جهانی آلزایمر؛

کارگاه آموزشی “پیشگیری از بیماری آلزایمر” در خانه امید کرمانشاه برگزار شد

به مناسبت ماه جهانی آلزایمر ، کارگاه آموزشی «پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی و پیشگیری از بیماری آلزایمر» در محل خانه امید بازنشستگان کشوری استان کرمانشاه برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کرمانشاه، در روز سه شنبه هفتم شهریور ماه ۱۴۰۲ مدیریت صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه با همکاری مدیریت خانه امید، انجمن آلزایمر استان کرمانشاه و سازمان بهزیستی اقدام به تشکیل کارگاه آموزشی باعنوان «پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی و پیشگیری از بیماری آلزایمر» در محل خانه امید کرد.

در این کارگاه که با حضور برخی از روسای کانون بازنشستگان جمعی از اساتید برجسته استان و ۷۰ نفر از پیشکسوتان بازنشسته کشوری برگزار شد، سر کار خانم کرمی، مسئول انجمن آلزایمر استان در خصوص آلزایمر، نحوه کنترل آن، ضرورت تشکیل کارگاه و غربالگری به بیان مطالب پرداختند.

پس ازآن، سر کار خانم پورحسین، کارشناس مددکاری و مدیر مرکز مثبت زندگی و خانم حسنی، روانشاس و مشاور در خصوص علائم آرتروز، دیابت، سکته قلبی، سکته مغزی، پوکی استخوان، آلزایمر، راه های‌پیشگیری و درمان آن ها سخنرانی کردند.

گفتنی است، در پایان این کارگاه آموزشی از حاضرین تست غربالگری رایگان در زمینه تست حافظه، قند خون و فشار خون بعمل آمد.