چتر حمایت ۱۰۰ هزار نفری بیمه تکمیلی در کرمان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمان گفت: در میان بازنشستگان، تفاوت هایی در پرداخت‌ها به چشم می‌خورد که عوامل مختلفی در آن دخیل بوده که رفع این تفاوت ها یک ضرورت است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمد ابراهیم خادمی، افزود: انتظار می‌رود در برنامه ششم توسعه، برای رفع تفاوت میان بازنشستگان، پیش‌بینی های لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: صندوق‌های بازنشستگی متعددی در کشور وجود دارند که هر کدام برای پرداخت حقوق به زیرمجموعه خود، ضوابط و مقررات خاص خود را دارند.
خادمی بیان داشت: یکی از علل تفاوت در بحث پرداخت‌های بازنشستگی، تعدد صندوق‌ها و ضوابط مختلف حاکم بر آن ها است.
وی تاکید کرد: برخی قوانین و مقررات در نهاد دولت و مجلس موجب برخی مشکلات برای صندوق‌های بازنشستگی شده است.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمان یادآور شد: این صندوق ۴۶ هزار و ۵۰۰ بازنشسته را در استان کرمان تحت پوشش دارد که از این تعداد ۳۰ درصد زن و ۷۰ درصد مرد هستند.
خادمی افزود: موارد پرداخت وام به بازنشستگان کشوری در این استان در سال ۹۳ و ۹۴ نسبت به سال قبل از آن پنج برابر شده است، هرچند با وجود همه اقدامات صورت گرفته در خدمت به بازنشستگان، این اقدامات با نیازهای واقعی آن ها فاصله دارد.
وی نامگذاری روز خانواده و تکریم بازنشستگان را نوعی پیوند عمیق بین اعضای خانواده و بازنشستگان فرهیخته عنوان کرد و گفت: بحث سلامت و درمان پایه و تکمیلی بازنشستگان از دغدغه‌های اصلی این قشر است که مورد توجه دولت نیز قرار دارد.
وی با بیان اینکه بازنشستگان، صاحبان خرد، اندیشه و فکر هستند، اظهار داشت: تکریم بازنشستگان تنها برعهده دولت نیست و این امر وظیفه اخلاقی همه آحاد جامعه است.
خادمی تصریح کرد: نظام اجرایی کشور با توجه به ساختاری که دارد باید توجه ویژه‌ای به قشر بازنشستگان داشته باشد و حمایت‌های بهتری از آنان انجام دهد.
وی اظهار داشت: در سال‌های مختلف، متناسب با رشد تورم، حقوق بازنشستگان افزایش نیافته است، هر چند دولت یازدهم اکنون به صندوق بازنشستگی کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه نقل و انتقال حق بیمه میان صندوق‌ها در استان کرمان با حساسیت بالایی در حال پیگیری است و مکاتبات با تامین‌اجتماعی و دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است، گفت: کسور بازنشستگی بیش از ۵۰ هزار شاغل در ۱۰۲ دستگاه اجرایی، ماهیانه در حدود ۹۳۶ میلیارد و ۹۰۲ میلیون و ۳۰۲ ریال است.
وی با بیان اینکه در بخش بیمه تکمیلی درمان تعامل خوبی با شرکت بیمه‌گر صورت گرفته است، گفت: اطلاع‌رسانی مطلوبی جهت اطلاع بازنشستگان در این زمینه انجام شده است. در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری و افراد تحت تکلف آن ها در استان کرمان از خدمات بیمه تکمیلی درمان استفاده می‌کنند.
وی بیان کرد: خانه امید بازنشستگان کشوری کرمان در پارک مادر کرمان و با زیربنای ۶۸۰ مترمربع احداث شده و خدمات پزشکی، کتابخانه، کافی‌شاپ و کلاس‌های آموزشی در آن به بازنشستگان ارائه می شود.

خبرنگار: مینا شیروانی