پرداخت ۲۱۷ میلیارد ریال وام ضروری به بازنشستگان گیلان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان گیلان از پرداخت ۲۱۷ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به بازنشستگان این استان در سال گذشته خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محسن طاهری دریاسری گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۶۱ فقره تسهیلات کم‌بهره ۲۰ میلیونی ریالی با اعتباری بالغ بر ۲۱۷ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال به بازنشستگان استان گیلان پرداخت شده است.
طاهری دریاسری افزود: قرارداد بیمه تکمیلی ۹۸ هزار بازنشسته و افراد تحت تکفل آنان منعقد شده و یک هزار و ۲۰۰ نفر از بازنشستگان استان نیز در تورهای سیاحتی و زیارتی شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به بهره برداری از خانه امید رودبار گفت: در خانه امید رودبار، همانند خانه امید رشت، فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و هنری با مشارکت بازنشستگان انجام می شود.
وی ادامه داد: استقرار پزشک، استقرار نمایندگی بیمه‌گر بیمه تکمیلی درمان برای ارائه اطلاعات و راهنمایی بازنشستگان، استقرار نمایندگی شرکت هواپیمایی آسمان، ایجاد غرفه محصولات پگاه و غرفه صنایع دستی و برگزاری کلاس‌های آموزشی سلامت و مشاوره خانواده از جمله خدماتی است که در خانه‌های امید استان گیلان ارائه می شود.
طاهری دریاسری اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارها ۶۰ هزار و ۹۲ نفر بازنشسته با درصد ترکیبی ۶۴ درصد مرد ۳۶ درصد زن تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در استان گیلان قرار دارند.

خبرنگار: مینا شیروانی