مدیر صندوق بازنشستگی استان فارس:

بی‌سابقه بودن واگذاری بخشی از اختیارات ستاد صندوق بازنشستگی به استان‌ها/تسریع شدن ارائه خدمات به بازنشستگان در استان‌ها

جلسه پرسش و پاسخ مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان فارس با بازنشستگان و کانون های بازنشستگان کشوری  روز دوشنبه ۶شهریورماه در یک فضای کاملا صمیمی برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان فارس، در این جلسه «سهند زارعی» مدیر صندوق بازنشستگی استان فارس با ابراز خشنودی از برگزاری این جلسه گفت: این جلسات با برنامه ریزی و تاکید دفتر هماهنگی امور استان های صندوق بازنشستگی کشوری به مدیران استانی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه «خوشبختانه نگاه مدیرعامل صندوق و معاونین صندوق به استان ها در طول تاریخ صندوق بازنشستگی کشوری سابقه نداشته است» اظهار کرد: برای نخستین بار مهندس ترکی مدیرعامل صندوق بصورت هفتگی یا ماهانه به تک تک استانها سفر کردند و از نزدیک با مدیران استانی صندوق و مدیران کانونهای استان دیدار کردند.

او ادامه داد: ایشان با برگزاری جلسات حضوری، مشکلات استانها را از نزدیک مشاهده کردند که این رویه در طول تاریخ صندوق بی سابقه بوده است.

زارعی با اشاره به اینکه خوشبختانه اولین سفر رسمی مدیرعامل صندوق به استان فارس بوده است که در ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ انجام شد، گفت: از نکات قابل توجه این سفر، همراهی ریاست و برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل صندوق بازنشستگی بود که بسیاری از مشکلات و درخواست های بازنشستگان و اینجانب به عنوان مدیر استانی صندوق، در همین سفر و با درخواست مستقیم جناب آقای ترکی پیگیری شد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان فارس یادآور شد: آقای رستمی که ریاست کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان را برعهده دارند و از سوی کانون های بازنشستگان کشوری استان هم به عنوان نماینده منتخب کانون های استان به صندوق معرفی شدند، از نزدیک شاهد همت و پیگیری های مدیرعامل صندوق و مدیر استان هستند.

وی افزود: آقای رستمی در جلسات ستادی صندوق حضور دارند و بارها و بارها اذعان کرده اند که جناب آقای ترکی از هیچ تلاشی در جهت رفع مشکلات بازنشستگان کوتاهی نکرده است و اقدامات موثری انجام شده که با دستور مستقیم ایشان بوده است؛ بعنوان مثال یکی از خواسته های بازنشستگان عزیز استان، افزایش سقف ضمانت کسر از حقوق بود که به محض اینکه با مدیرعامل محترم مطرح کردیم بلافاصله از ۶۰ درصد به ۱۰۰ درصد حقوق افزایش یافت و باعث رضایت حداکثری بازنشستگان شد.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ تسهیلات ضروری و تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان نیز با دستور مدیرعامل صندوق تقریبا دوبرابر شده که در نوع خود بی نظیر بوده است.

زارعی با تاکید بر اینکه «برای نخستین بار با دستور مدیرعامل صندوق کلیه اختیارات اجرایی ستاد صندوق، به استانها واگذار شد» گفت: این حرکت نیز در نوع خود بی سابقه بود و این امر باعث شده که بازنشستگان عزیز استان برای انجام برخی امور و خدمات، نیازی به پیگیری یا مراجعه به ستاد صندوق در تهران نداشته باشند و باعث تسریع در تمامی خدمات به بازنشستگان استان ها شده است.

وی در بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز تصریح کرد: خوشبختانه مدیرعامل صندوق، با جدیت در حال پیگیری این مهم از مجاری قانونی مجلس و دولت هستند که امید است هرچه سریعتر گشایشی در این زمینه بوجود آید.

مدیر صندوق بازنشستگی استان فارس همچنین، گفت: در بحث بیمه تکمیل درمان نیز پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و استفاده از نظرات مدیران کانون های بازنشستگی و دعوت این عزیزان به ستاد صندوق، برای نخستین بار علاوه بر طرح اصلی؛ طرح اختیاری نیز در کنار این طرح ایجاد شد تا پوشش مناسب تری از خدمات بیمه ای برای بازنشستگان عزیز بوجود آید.

زارعی همچنین بیان کرد: با جلسات متعددی که با مدیر شرکت بیمه آتیه سازان استان فارس برگزار شده، سعی شده با اکثریت بیمارستانها و مراکز درمانی و آزمایشگاهی (چه دولتی و چه خصوصی) قرارداد مستقیم منعقد شود به طوری که در جلسه مدیرکل بیمه آتیه سازان با مدیران ستادی و استانی صندوق، از استان فارس به عنوان استان پیشرو در انعقاد قرارداد با مراکز درمانی یاد شد.

وی از بازنشستگان خواست تا اگر مراکز درمانی یا آزمایشگاهی در استان می شناسند که مراجعه بازنشستگان استان به این مراکز زیاد بوده و با شرکت آتیه سازان قرارداد ندارد، بلافاصله به مدیریت استان اطلاع داده شود تا در سریعترین زمان لازم شرکت آتیه سازان را ملزم به انعقاد قرارداد مستقیم با این مراکز نماییم.

در پایان اسن نشست «حمزه رستمی آقاجری» نماینده کانون های استان فارس به ارائه گزارشی از پیگیری های انجام شده در کمیسون اجتماعی و تلفیق مجلس شورای اسلامی و همچنین تلاش های آقای ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برای اجرایی شدن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری توسط دستگاه‌های اجرایی، پرداخت.

وی ضمن قدردانی از ویژگی علمی و اجرایی مدیر صندوق فارس، از وی بعنوان مدیری جوان که همواره با حوصله و طمأنینه پذیرای بازنشستگان استان است، یاد کرد و گفت: مدیر استان خوشبختانه با تکریم و احترام با عزیزان بازنشسته برخورد می کند که بسیاری از ارباب رجوع صندوق در استان فارس، قبل از اینکه برای امور خود به کارشناس ذیربط مراجعه کنند، به دفتر ایشان به عنوان مدیر مجموعه مراجعه می کنند.

در پایان زارعی ضمن عذرخواهی بخاطر فضای کوچک و محدود ساختمان مدیریت استان فارس، به بازنشستگان قول داد که بزودی با دستور مستقیم مدیرعامل و معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی، ساختمان مناسبی در شان بازنشستگان استان فارس جهت استقرار مدیریت صندوق بازنشستگی این استان، تامین شود.

در این نشست همچنین مقرر شد جلسات پرسش و پاسخ بصورت هفتگی در روزهای دوشنبه در محل خانه امید شیراز واقع در باغ جنت شیراز، برگزار شود.