با هدف تسریع و تسهیل در برقراری حقوق بازنشستگی؛

نشست هم‌اندیشی مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی با مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد

«طاهره احمدزاده» مدیر صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی با «مسعود سعادتی» مدیرکل آموزش و پرورش اتسان و مدیران اداری آموزش وپرورش در خصوص موضوعات مربوط به “اصلاح حقوق بازنشستگان مهرماه سال ۱۴۰۰ به بعد”، “تسریع و تسهیل در امر برقراری حقوق بازنشستگان سال جاری” و “بیمه مکمل درمان بازنشستگان“ به تبادل نظر پرداختند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان آذربایجان شرقی، احمدزاده در این نشست گفت: در کنار آمادگی و برنامه ریزی مشترک با اداره امور بازنشستگی استان، استفاده و بروز رسانی نرم افزار در تسریع و‌ تسهیل در امر برقراری حقوق بازنشستگی افراد موثر و ضروری است.

وی تصریح کرد: با توجه به اعمال و محاسبه مزایای رتبه بندی کارکنان آموزش و پرورش در میانگین معدل حقوق بازنشستگی، درسال جاری تعداد بازنشستگان بسیار افزایش یافته و بنابراین لازم است تا با برنامه ریزی مدون، استفاده از نرم افزار ‌و سیستمی شدن محاسبات و اصلاح فرایندها، همکاری لازم از سوی دو دستگاه موجب کاهش زمان بررسی پرونده های بازنشستگی مهرماه سال جاری شود.

سعادتی نیز ضمن قدردانی از همکاری مدیریت صندوق بازنشستگی و همکاران این مجموعه، ارائه خدمت به بازنشستگان و رضایت آنان را جزء اصول و اهداف مشترک دو دستگاه دانست و اظهار امیدواری کرد که در سایه تلاش و تعامل، همکاری بین بین دو دستگاه بیش از پیش فزونی یابد.

گفتنی است، درسال جاری تعداد پرونده های بازنشستگی استان بیش از ۴۵۰۰ فقره است که با توجه به عدم پرداخت کسور احکام اصلاحی رتبه بندی مربوط به شش ماه سال ۱۴۰۰ و برای جلوگیری از اصلاحیه مجدد احکام بازنشستگان، انتظار می‌رود پیگیری جدی در تسویه کسور انجام شده تا منجر به صدور حکم قطعی شود.

همچنین با توجه به اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری مبنی بر قرارداد بیمه تکمیلی درمان اختیاری درخواست شد تا این موضوع به شکل مطلوبی اطلاع رسانی شود تا بازنشستگان بتوانند از پوشش مناسب بیمه نسبت به سال گذشته برخوردار شوند.