بهره مندی بازنشستگان هرمزگان از تخفیف خدمات آزمایشگاهی و دندانپزشکی

بیش از ۱۸۵ میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریال به عنوان مستمری، ماهانه به حساب بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در استان هرمزگان پرداخت می‌شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان هرمزگان با اعلام پیوستن این استان به طرح پرداخت متمرکز مستمری بازنشستگان و پرداخت مستقیم مستمری بدون واسطه دستگاه‌های اجرایی، گفت: تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق در این استان بیش از ۱۳ هزار ۷۳۳ نفر است که از این تعداد ۷۳ درصد مرد و ۲۷ درصد زن هستند.
مصطفی شفیعی افزود: در اجرای طرح پرداخت تسهیلات کم بهره ۲۰ میلیون ریالی به مستمری‌بگیران، یک هزار و ۸۶۱ بازنشسته استان از این تسهیلات استفاده کردند که مجموع مبالغ پرداختی به آنان معادل ۳۷ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال بوده است.
شفیعی گفت: هشت کانون فعال بازنشستگی در استان هرمزگان دایر است که هرچند فضای لازم و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار ندارند اما جلسات ماهانه را به صورت مستمر برگزار می‌کنند.
وی افزود: دو خانه امید در استان هرمزگان به‌صورت جداگانه یکی برای خانم‌های بازنشسته و دیگری برای بازنشستگان مرد احداث شده است که خدمات آموزشی، فرهنگی، پزشکی و ورزشی به آنان ارائه می‌دهند.
وی تصریح کرد: برای ارائه خدمات سلامت به بازنشستگان عزیز، پزشکانی در خانه‌های امید مستقر شده و نماینده بیمه‌گر ارائه دهنده خدمات بیمه درمان تکمیلی نیز برای ارائه اطلاعات و راهنمایی بازنشستگان در خانه امید مستقر شده است.
شفیعی گفت: ۶۰۰ نفر از بازنشستگان استان از ابتدای امسال تاکنون از تسهیلات تورهای سیاحتی و زیارتی استفاده کرده‌اند.
وی ادامه داد: تخفیف ۵۰ درصدی خدمات آزمایشگاه‌ها و تخفیف ۲۰ درصدی برای خدمات دندانپزشکی جهت بازنشستگان استان در نظر گرفته شده است.

خبرنگار: مینا شیروانی