پرداخت وام ضروری به ۳ هزار بازنشسته در استان سمنان

سال گذشته به دو هزار و ۹۳۷ بازنشسته استان سمنان تسهیلات کم بهره ۲۰ میلیون ریالی پرداخت شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان گفت: بیش از ۱۷ هزار و ۹۴۱ نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر در این استان، تحت پوشش صندوق قرار دارند که بیشترین آمار مربوط به بازنشستگان فرهنگی شامل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی است.
محمد یوسف صالحی‌زاده همچنین اظهار داشت: با راه‌اندازی “خانه امید” ویژه بازنشستگان کشوری در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ امکانات و کیفیت خدمت‌رسانی به بازنشستگان و موظفین استان دوچندان شده است.
وی ادامه داد: با امضای تفاهم‌نامه با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان در جهت رفاه بازنشستگان ارجمند اقدامات مناسبی صورت گرفته است.
وی، برگزاری کلاس‌های آموزشی تغذیه سالم ومناسب ایام سالمندی، برگزاری شب شعر و روخوانی قرآن‌کریم و ورزش عصرگاهی را از برنامه‌های پیش‌بینی شده و آتی خانه امید عنوان کرد.
صالحی‌زاده بیان داشت: میانگین حقوق بازنشستگان استان سمنان ۱۴ میلیون و ۷۶۴ هزار ریال است.
وی، مهم‌ترین دغدغه بازنشستگان را پوشش کامل هزینه‌های درمانی و تطابق نداشتن دریافتی‌ها با هزینه‌های زندگی عنوان کرد.
صالحی‌زاده گفت: از ابتدای امسال تاکنون با ۵۷ دستگاه اجرایی استان، قرارداد بیمه عمر، حوادث و غرامت منعقد شده و به ۷۴۰ نفر غرامت پرداخت شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته به دو هزار و ۹۳۷ بازنشسته استان تسهیلات کم بهره ۲۰ میلیون ریالی اعطا شد.
صالحی‌زاده، رسیدگی و پاسخ به شکایات در سامانه سامد و سیماد، کسب رتبه اول تکریم ارباب‌رجوع و رتبه دوم رضایت‌مندی مراجعان در سال ۹۱، کسب رتبه برتر از ستاد اقامه نماز درسال۹۲ و ۹۳، برگزاری مراسم به مناسبت‌های مختلف ازجمله گرامی داشت هفته دفاع مقدس، هفته بسیج وتجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری در ۲۵ ذی‌الحجه به صورت سالانه را از جمله فعالیت‌های انجام شده در خانه امید سمنان عنوان کرد.

خبرنگار: مینا شیروانی