پرداخت تسهیلات کم‌بهره به ۱۸۲۴ بازنشسته چهارمحال و بختیاری

منوچهر صفرپور مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۲ هزار و ۶۵۲ بازنشسته با درصد ترکیبی ۷۶ درصد مرد و ۲۴ درصد خانم، تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در استان چهارمحال و بختیاری هستند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌ الملل صندوق بازنشستگی کشوری، صفرپور اظهار داشت: ضریب پوشش حمایتی یا نسبت تعداد شاغل به بازنشسته در این استان ۱.۲۹ است.
وی گفت: تعداد موارد غرامت پرداختی بیمه عمر و حوادث در این استان در سال جاری۵۰ فقره با رقم ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است و ۲۱ هزار و ۳۵۵ نفر از بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنها در این استان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان هستند.
صفر پور بیان داشت: سال قبل برای پرداخت یک هزار و ۸۲۴ مورد تسهیلات کم بهره، در مجموع معادل ۳۶ میلیارد ۴۸۰ میلیون ریال پرداخت شد.
وی گفت: مشکلات بازنشستگان و صندوق بازنشستگی در دیدار با مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با هدف اصلاح قوانین و مقررات بازنشستگی در برنامه ششم توسعه طرح و بررسی شد.
وی یکی از مهمترین دغدغه‌های بازنشستگان این استان را افزایش حقوق سنوات و افزایش معدل پنج ساله حقوق بازنشستگی دانست.
صفرپور، پیگیری مسایل بازنشستگان در جلسات شورای اداری استان و شورای هماهنگی ادرات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان در سال جاری و برگزاری جلسات ماهانه با پنج کانون فعال بازنشستگی در استان را برخی از امور جاری صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.
وی، برگزاری انتخابات شورای هماهنگی کانون‌ها، واگذاری چهار خدمت صندوق بازنشستگی به دفاتر پیشخوان دولت و اجرای طرح تکریم ارباب رجوع را از جمله فعالیت‌های صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری در نیمه اول سال جاری بر شمرد.

خبرنگار: مینا شیروانی