حضور ۲۳ هزار بازنشسته کشوری در سیستان و بلوچستان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۳ هزار بازنشسته کشوری در این استان، تحت پوشش صندوق قرار دارند که از این تعداد ۷۹ درصد مرد و ۲۱ درصد زن هستند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سعید صحنه اظهار داشت: ۱۰ کانون بازنشستگی در استان سیستان و بلوچستان فعال هستند و جلسات آن ها با حضور مسوولان و همچنین مدیر صندوق بازنشستگی استان به صورت ماهانه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: یک خانه امید در شهر زابل برای بازنشستگان دایر شده و فعال است و هم اکنون این صندوق در حال پیگیری و رایزنی برای دریافت زمین جهت ساخت خانه امید شهر زاهدان است.
صحنه اظهارداشت: ماهانه ۲۵۰ میلیارد ریال کسور از شاغلین دریافت می شود و ۳۲۰ میلیارد ریال نیز در قالب حقوق به بازنشستگان کشوری پرداخت می شود که کسری این مبلغ از محل خزانه دولت تأمین می‌شود.
وی گفت: سال گذشته به ۳۵۰۰ نفر از بازنشستگان استان، معادل ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ۲۰ میلیون ریالی کم بهره پرداخت شد.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تعامل مثبتی با مسوولان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برقرار شده است، افزود: در این تعاملات دغدغه‌های صندوق بازنشستگی کشوری مورد بررسی قرار می گیرد تا گامی به سوی ارتقای وضعیت صندوق و بازنشستگان کشوری برداشته شود.

خبرنگار: مینا شیروانی