۱۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی در خراسان شمالی

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان شمالی گفت: حدود ۹ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر با درصد ترکیبی ۳۰ درصد زن و ۷۰ درصد مرد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در این استان قرار دارند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سهراب قدیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: یک هزار و ۶۰۳ نفر از بازنشستگان کشوری در استان از تسهیلات ۲۰ میلیون ریالی صندوق با اعتباری در حدود ۳۰ میلیارد و ۲۰۶ میلیون ریال استفاده کردند.
قدیمی گفت: ۱۳ هزار و ۲۳۴ نفر در این استان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند که از این تعداد شش هزار و ۶۶ نفر بیمه‌شده اصلی، چهار هزار و ۷۴۲ نفر بیمه شده تبعی، یک هزار و ۴۸۶ وظیفه‌بگیر و ۹۴۰ نفر بازمانده هستند.
وی افزود: شش هزار و ۷۳۷ نفر نیز تحت پوشش بیمه عمر و حوادث هستند که به ۱۴ نفر معادل ۴۲۰ میلیون ریال غرامت پرداخت شده است.
وی بیان داشت: در دو مجتمع خانه امید شیروان و بجنورد، خدمات متنوع فرهنگی، آموزشی و هنری به بازنشستگان ارائه می‌شود. همچنین ۱۵ کانون بازنشستگی در استان خراسان شمالی فعال هستند که به‌صورت ماهانه جلسات بررسی مشکلات بازنشستگان را برگزار می‌کنند.
قدیمی یادآور شد: از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواسته شده تا از بودجه تخصیصی به صندوق بازنشستگی کشوری دفاع کنند و مشکلات صندوق را در کمیسیون‌های مربوطه مطرح و پیگیری کنند.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان شمالی، تصریح کرد: قرار است به زودی سایت اینترنتی صندوق بازنشستگی کشوری استان راه اندازی شود تا بازنشستگان بتوانند با سهولت بیشتری خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

خبرنگار: مینا شیروانی