ارائه تسهیلات سفر به بازنشستگان کشوری بوشهر

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر از پرداخت ۶۰۰ هزار تومان تسهیلات کمک هزینه سفر به بازنشستگان کشوری این استان خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، داریوش کشتکار با اشاره به اختصاص ۶۰۰ هزار تومان کمک هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی به بازنشستگان کشوری، تصریح کرد: هر بازنشسته به همراه یک نفر از اعضای خانواده خود می تواند از کمک هزینه سفر پرداختی توسط صندوق بازنشستگی کشوری بهره مند شود.
وی با بیان اینکه تسهیلات سفر، سه مرتبه به بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ارائه می شود، گفت: باقیمانده هزینه سفر بر عهده بازنشسته است و نفرات مازاد بر دو نفر نیز می بایست هزینه سفر را با نرخ آزاد تور، پرداخت کنند. همچنین حضور بازنشسته متقاضی در سفر الزامی است تا از انحراف این کمک هزینه جلوگیری شود.
کشتکار ادامه داد: در حال حاضر ثبت نام سفر زیارتی مشهد مقدس از طریق کانون های بازنشستگی استان آغاز شده و بزودی نیز سفر عتبات عالیات جهت بازنشستگان کشوری انجام می شود.
مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر، تاکید کرد: تلاش شده تا این تسهیلات، مشوقی برای سفر بازنشستگان کشوری باشد و زمینه سفر این عزیزان را فراهم کند.
وی همچنین اظهار داشت: برگزاری نشست‌های مختلف با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی بحران‌ها و راهکارهای بهبود وضعیت صندوق بازنشستگی کشوری، همواره یکی از اولویت‌های این مدیریت بوده است.
کشتکار ادامه داد: به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده تا مشکلات بازنشستگان و نیز مسائل و چالش‌های مربوط به حوزه فعالیت صندوق بازنشستگی کشوری را در کمیسیون‌های مربوطه مطرح و پیگیری کنند تا راهکارهای مناسب برای حل مشکلات موجود، در برنامه ششم توسعه دیده شود.
وی یادآور شد: مستمری ماهانه ۱۴ هزار بازنشسته کشوری در استان بوشهر، به شکل مستقیم پرداخت و به حساب این عزیزان واریز می شود. حجم ریالی مستمری های پرداختی ماهانه در این استان، بالغ بر ۱۹۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در ماه است.
کشتکار همچنین بیان کرد: برگزاری جلسات مستمر ماهانه با مسوولان ۱۵ کانون بازنشستگی استان، یکی از اقداماتی است که این مدیریت برای بررسی مسائل و مشکلات بازنشستگان و انعکاس درخواست‌ها و انتظارات بازنشستگان به مسوولان و تصمیم‌گیران امر مورد توجه قرار داده است.
وی با اشاره به پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری، اظهار داشت: سال گذشته، یک هزار و ۹۸۰ بازنشسته استان از تسهیلات ۲۰ میلیون ریالی با اعتباری معادل ۳۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال استفاده کردند.
کشتکار ادامه داد: در حال حاضر، خدمات بیمه تکمیلی درمان نیز به ۲۳ هزار و ۳۲۰ بازنشسته استان و افراد تحت تکفل آن ها ارائه می‌شود. مجموع غرامت پرداختی بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان در سال گذشته ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده است.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر همچنین بیان داشت: قرارداد بیمه عمر و حوادث با ۳۵ دستگاه استان منعقد شده و ۱۳ هزار و ۲۰۵ نفر تحت پوشش بیمه عمر و حوادث قرار دارند.

خبرنگار: مینا شیروانی