جمعیت سالمند، نشان دهنده بهبود وضعیت جامعه است

رئیس اداره سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سالمندی جمعیت را یک موفقیت در کشور دانست و آن را نشان از بهبود وضعیت کلی جامعه و افزایش امید به زندگی عنوان کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از ایرنا، مهین السادات عظیمی، اظهار داشت: هرگاه سخن از جمعیت سالمند کشور به میان می آید، به شکل یک مشکل و معضل مطرح می شود، در حالیکه وجود جمعیت سالمند در کشور باید یک موفقیت محسوب شود.
عظیمی تاکید کرد: جمعیت سالمند کشور، نشان از بهبود وضعیت کلی جامعه و افزایش امید به زندگی دارد.
وی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۰ میانگین افزایش امید به زندگی در کشور ۷۴ سال است، تصریح کرد: پیش بینی می شود در سرشماری امسال، این میزان از امید به زندگی افزایش یابد.
عظیمی با بیان اینکه پیش بینی شده که تا ۱۴ سال آینده جمعیت سالمندی ایران به ۱۴ درصد افزایش یابد، گفت: همچنین جمعیت سالمندی تا ۳۴ سال آینده به ۳۱ درصد خواهد رسید به طوری که از هر سه نفر، یک نفر سالمند هستند.
رئیس اداره سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بر اساس پیش بینی ها، جمعیت سالمندی در ایران از میانگین جمعیت سالمندی در دنیا بالاتر خواهد بود.
عظیمی با اشاره به اینکه در زمینه سالمندی جمعیت، باید به دو واقعیت توجه شود، تصریح کرد: نخست اینکه سالخوردگی تنها مربوط به ایران نیست؛ دوم اینکه در چرخه تاریخ بشر، زمانی می رسد که درصد رشد جمعیت سالمندی کاهش می یابد.
وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی آینده نگر برای سالمندان، اظهار داشت: در آینده با سالمندان ۸۰ سال و بالاتر مواجه خواهیم شد، بنابراین نیاز است تا به برنامه ریزی آینده نگر در این زمینه توجه شود.
عظیمی، ارتقاء کیفیت زندگی و حفظ استقلال را دو هدف در دوران سالمندی عنوان کرد و افزود: ما به دنبال ایجاد سالمندی فعال در کشور هستیم.