ارائه وام ۲ تا ۵ میلیون تومانی به بازنشستگان استان قم

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان قم از پیش‌بینی تسهیلات ۲۰ تا ۵۰ میلیون ریالی کم بهره بانک صادرات علاوه بر تسیهلات کم بهره صندوق، برای بازنشستگان استان قم خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، رسول مرادپور، بااعلام این خبر گفت: این تسهیلات را بانک صادرات از شهریورماه امسال در اختیار بازنشستگان کشوری استان قم قرار داده، به‌گونه‌ای که هر ماه ۸۰ فقره تسهیلات کم بهره دو تا پنج میلیون تومانی به بازنشستگان اعطا می‌شود.
مرادپور تصریح کرد: همچنین برای بازنشستگان با حقوق بالا که نیازمند تسهیلات بیشتری هستند، تعاملی با بانک صادرات صورت گرفته و مقرر شده تا این گونه تسهیلات با بهره ۱۸ درصد ارائه شود.
وی ادامه داد: سال گذشته صندوق بازنشستگی کشوری، به یک هزار ۶۲۴ بازنشسته استان قم تسهیلات ۲۰ میلیون ریالی با مجموع اعتبار ۳۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال پرداخت کرد.
مرادپور افزود: بیش از ۱۱ هزار بازنشسته کشوری با درصد ترکیبی ۸۰ درصد مرد و ۲۰ درصد زن، تحت پوشش صندوق بازنشستگی استان قم قرار دارند.
وی اظهارداشت: دو خانه امید بازنشستگان در استان قم در ۲۵ رشته هنری، فرهنگی، مذهبی و علمی فعال هستند. همچنین در خانه‌های امید استان، دوره‌های آموزشی آلزایمر و طب سنتی و شعرخوانی نیز برگزار می‌شود.
مرادپور با بیان اینکه با مراکز مختلف رفاهی و درمانی استان رایزنی شده تا بازنشستگان بتوانند از تسهیلات این مراکز با تخفیف ۵۰ درصد استفاده کنند، گفت: شش کانون بازنشستگی فعال در این استان وجود دارد که به‌صورت ماهانه با برگزاری جلسه‌های مختلف به بررسی مشکلات بازنشستگان می‌پردازند.
وی تصریح کرد: همچنین مسوولان صندوق بازنشستگی کشوری به همراه مسوولان کانون‌های بازنشستگی استان، به صورت هفتگی به عیادت بازنشستگان تحت پوشش می روند.
مدیر صندوق بازنشستگی استان قم، با اشاره به استفاده بازنشستگان کشوری از تورهای سیاحتی و زیارتی صندوق، بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار بازنشسته استان قم از تورهای سیاحتی و زیارتی استفاده کرده‌اند.

خبرنگار: مینا شیروانی