بهره مندی ۷۰۰ بازنشسته استان لرستان از تورهای گردشگری

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان لرستان از بهره مندی بیش از ۷۰۰ نفر از بازنشستگان کشوری این استان و خانواده شان از تورهای سیاحتی و زیارتی خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، عبدالحسین پیریایی اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال بیش از ۷۰۰ نفر بازنشسته به همراه خانواده‌هایشان از این تورهای مسافرتی استفاده کردند.
پیریایی همچنین تصریح کرد: ۲۶ هزار و ۳۰۰ نفر بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری لرستان هستند که ماهانه بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان مستمری به آنان پرداخت می شود.
وی منابع ورودی صندوق بازنشستگی کشوری در این استان را از محل کسورات حق بیمه شاغلان، ماهانه تنها ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد.
پیریایی بیان داشت: قراردادی با بانک صادرات برای پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیونی با سود ۱۸ درصد با هدف ارتقای رفاه بازنشستگان منعقد شده و تاکنون ۵۵۰ بازنشسته از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.
وی گفت: در استان لرستان تاکنون زمینی برای احداث خانه امید در نظر گرفته نشده است و در حال رایزنی با مسوولان استانی، برای اختصاص زمینی برای ساخت خانه امید استان هستیم.
پیریایی، حضور فعال در جلسات شورای اداری و نشست‌های دوره‌ای با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نشست ماهانه با ۱۸ کانون فعال بازنشستگی را از دیگر امور جاری مدیریت صندوق بازنشستگی در استان لرستان اعلام کرد.
وی گفت: بررسی و تایید ۱۲۰ فقره غرامت فوتی، بررسی ۷۵ فقره مدارک کارت منزلت، ۵۰ فقره کسور مازاد بر ۳۰ سال کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان، ۶۰۰ فقره بررسی فرم شاغلان و پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان از تیرماه سال جاری، بخشی از عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری در استان لرستان است.
وی اظهار داشت: امکان ارائه محصولات شرکت پگاه با ۱۰ درصد تخفیف و استفاده بازنشستگان از استخر با ۵۰ درصد تخفیف نیز در این استان فراهم شده است.

خبرنگار: مینا شیروانی