بهره مندی ۲۱ هزار بازنشسته خراسان جنوبی از بیمه تکمیلی

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان جنوبی از بهره مندی ۲۱ هزار بازنشسته کشوری از خدمات بیمه تکمیلی صندوق در این استان خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حسن حاجی‌آبادی، با اعلام این خبر، گفت: ۱۲ هزار و ۵۷۹ بازنشسته و مستمری‌ بگیر با درصد ترکیبی ۷۴ درصد مرد و ۲۶ درصد زن، تحت پوشش صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی قرار دارند.
حاجی‌آبادی اظهار داشت: در حال حاضر، ۲۱ هزار و ۹۰ بازنشسته کشور و افراد تحت تکفل آنان در این استان تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی درمان قرار دارند.
وی ادامه داد: قرارداد بیمه عمر و حوادث ۶۱ دستگاه و ۱۷ هزار ۱۳۴ نفر منعقعد شده و به ۵۰ نفر نیز غرامتی معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
حاجی آبادی همچنین یادآور شد: سال گذشته، با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، دو هزار و ۸۱۵ مورد تسهیلات کم بهره ۲۰ میلیون ریالی به بازنشستگان کشوری استان خراسان جنوبی پرداخت شد.
مدیر صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی همچنین بیان کرد: حقوق پرداختی به بازنشستگان این استان در سال گذشته، ۱۵۹ میلیارد و ۶۱ میلیون و ۵۹۶ هزار ریال و میزان کسور دریافتی ماهانه در سال قبل نیز ۸۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون و ۶۲ هزار ریال بوده است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات ماهانه با کانون‌های بازنشستگی گفت: این نشست ها با هدف بررسی مشکلات بازنشستگان برگزار می شود. همچنین همکاری با کانون آموزش و پرورش شهرستان بیرجند برای برگزاری همایش تجلیل از ۵۰۰ بازنشسته فرهنگی نمونه، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی استان و کانون‌های بازنشستگی برای بزرگداشت روز خانواده، عیادت از بازنشستگان در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و ولیعصر در بیرجند به همراه مدیران کانون‌ها برخی از فعالیت‌های صندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی است.
حاجی‌آبادی تصریح کرد: ایجاد تعامل و همدلی و همکاری بین کانون‌های بازنشستگی و مدیریت صندوق بازنشستگی استان منجر به ارائه خدمات مطلوب‌تر به بازنشستگان شده است.

خبرنگار: مینا شیروانی