ارائه ۸۸۸۵ وام ضروری به بازنشستگان کرمانشاهی در سال گذشته

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه گفت: در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۷۷ میلیون تومان در سال گذشته به ۸۸۵ بازنشسته در قالب تسهیلات کم بهره ۲۰ میلیون ریالی پرداخت شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جلیل رحیمی‌صدر با اعلام این خبر، اظهار داشت: ۳۱ هزار و ۴۸۸ بازنشسته در این استان تحت پوشش این صندوق قرار دارند که از این تعداد ۲۷ درصد زن و ۷۳ درصد مرد هستند.
رحیمی‌صدر افزود: “خانه امید” کرمانشاه اولین خانه امیدی است که با هدف ارائه خدمات به بازنشستگان کشوری در کل کشور به بهره‌برداری رسیده و هم‌اکنون نیز خدمات مختلف فرهنگی، آموزشی و پزشکی به بازنشستگان فرهیخته ارائه می‌دهد.
وی تصریح کرد: شورای موقت کانون های بازنشستگان استان کرمانشاه تشکیل شده و جلسات ماهانه آن ها به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.
رحیمی صدر همچنین بیان کرد: ۹ کانون بازنشستگی در شهرهای مختلف استان کرمانشاه با عضویت بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در حال فعالیت است.
وی یادآور شد: بیش از سه هزار نفر از بازنشستگان این استان از سفرهای زیارتی و سیاحتی استفاده کرده اند.
رحیمی صدر با اشاره به پرداخت غرامت بیمه عمر به بازنشستگان کشوری استان کرمانشاه، گفت: امسال ۵۴ مورد پرداخت غرامت بیمه عمر انجام شده که نسبت به سال گذشته دو مورد کاهش یافته است.
مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه، افزود: پرداخت بیمه تکمیلی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ بیش از ۱۰۳ درصد افزایش یافته که مجموع هزینه‌های پرداختی سال جاری، معادل ۴۲ میلیارد و ۵۲۸ میلیون و ۱۲۲ هزار ریال بوده است.
رحیمی‌صدر با اشاره به تأمین کسری پرداختی به مستمری‌بگیران نسبت به کسور حق بیمه از منابع دولت یادآور شد: ۱۰ جلسه آموزش برای مسوولان پرداخت حقوق دستگاه‌های اجرایی به منظور تسهیل پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان برگزار و از تیرماه سال جاری نیز پرداخت مستقیم مستمری‌ها در استان کرمانشاه اجرایی شده است.

خبرنگار: مینا شیروانی