در جلسه کانون‌های بازنشستگان استان مرکزی مطرح شد:

اولویت صندوق بازنشستگی برطرف کردن مهم‌ترین نیازهای بازنشستگان در دو حوزه “معیشت و سلامت” است

جلسه پرسش و پاسخ با روسای کانون های بازنشستگی استان مرکزی در محل خانه امید اراک تشکیل و مهمترین مسایل بازنشستگان بررسی شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان مرکزی، جلسه پرسش و پاسخ مدیر صندوق بازنشستگی کشوری با کانون های بازنشستگان استان مرکزی روز دوشنبه ۱۳ شهریورماه در محل خانه امید اراک از ساعت ۹:۱۵ الی ۱۱:۳۰ با حضور ۹ تن از روسای کانونها از جمله کانون بازنشستگی استانداری، کشوری، کشاورزی، جهاد سازندگی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش اراک، آموزش و پرورش کمیجان، ثبت احوال و دارایی برگزار شد.

«صدیقه حسامی» مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی در این نشست با اشاره به طرح برگزاری جلسات هفتگی و میز خدمت به جهت ملاقات مردمی در راستای پویش بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری؛ خواستار همکاری کانون ها و بهره مندی از نظرات آنها در این زمینه شد.

بررسی چگونگی اجرای طرح اختیاری بیمه تکمیلی و طرح مشکلات جامعه بازنشستگان کشوری استان از جمله دیگر مسایلی بود که در این جلسه درباره آن به بحث و گفتگو پرداخته شد.

پیگیری مطالبات متناسب سازی حقوق بازنشستگی، دائمی شدن متناسب سازی حقوق، بیمه پایه و تکمیلی بازنشستگان از دیگر مشکلاتی بود که از سوی روسای کانونهای بازنشستگی استان مرکزی طرح شد.

در این جلسه همچنین کلیه روسای کانون ها ضمن اعلام نظر در خصوص جلسات هفتگی پرسش و پاسخ با بازنشستگان، مقرر کردند این جلسات طبق هماهنگی قبلی صورت گرفته با دستگاه ها، به صورت هفتگی و به صورت ویژه و دستگاهی با حضور مسئولین مربوطه تشکیل شود.

آقای شاپوری رییس کانون بازنشستگان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه مشکلات بازنشستگان بیشتر از شاغلین است، گفت: لازم است هر دستگاهی یک نماینده تام الاختیار در تمامی حوزه های مالی ، رفاهی ، اجتماعی ، فرهنگی و سایر حوزه ها جهت رسیدگی به مسائل بازنشستگان به صندوق معرفی کند تا بازنشستگان مطالبات خود را از طریق ایشان از دستگاه متبوع خود پیگیری نمایند.

وی همچنین با بیان اینکه مشکل اصلی معیشت و حقوق بازنشستگان است، افزود: حقوقی که به صورت قانونی مصوب شده است و در حال حاضر مراجع ذی صلاح مربوطه به تعهدات خود در این زمینه عمل نمی کنند.

آقای شمس رییس کانون بازنشستگان جهاد سازندگی نیز با اشاره به اینکه مهم ترین نیازهای اولیه بازنشستگان معیشت و سلامت است، اظهار کرد: این نیازها برای همه ما چه بازنشسته و چه مسولین مربوطه روشن است و لازم است اقدام جدی در این زمینه صورت گیرد و در صورت برطرف شدن نیازهای اولیه، صندوق بازنشستگی به نیازهای ثانویه بپردازد.

«صدیقه حسامی» مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه همواره اولویت صندوق بازنشستگی در خصوص بازنشستگان و موظفین این صندوق، حل مشکل معیشت، درمان و سلامت بازنشستگان بوده است، گفت: در این راستا نیز مکاتبه ای با استانداری مرکزی جهت همکاری دستگاه های اجرایی استان برای اجرایی شدن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری صورت گرفته است.

در پایان این نشست «اسمعیل عبدی» نماینده کانون های استان مرکزی نسبت به ارائه گزارشی از پیگیری های انجام شده از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موضوع متناسب سازی حقوق و جلسه منتخب کانون ها با مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت.