شماره ۳۱۳ ماهنامه ثمر منتشر شد

سیصد و سیزدهمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی «ثمر» ویژه آبان ماه ۹۵ منتشر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، شماره جدید ماهنامه ثمر ویژه آبان ماه سال جاری، با درج مهمترین اخبار و رویدادهای صندوق ‏بازنشستگی کشوری و شرکت های زیرمجموعه آن، مهمترین تحولات حوزه سالمندی و بازنشستگی در ایران و ‏جهان و گزارش های متنوع در حوزه بازنشستگان منتشر شد.
در این شماره از ماهنامه ثمر، محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در یادداشتی با عنوان «نسخه های عدالت بخش»، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعلامیه جهانی حقوق بشر را نسخه های عدالت بخش برای کاهش مشکلات کشور در مناسبت داخلی و خارجی عنوان کرده است.
اسلامیان در این یادداشت تاکید کرده است: «واضح و مبرهن است که با ترسیم و فهم صحیح از مفاد باشکوه ترین نسخه عدالت بخش کشور، می توان مفهومی نوین از رفاه اجتماعی را بدست آورد».
بخش پرونده ویژه این شماره از ماهنامه ثمر نیز به موضوع «برون سپاری خدمات صندوق بازنشستگی کشوری» اختصاص دارد. این پرونده حاوی بخش ها و مطالب متنوعی است و به آثار فاز نخست طرح برون سپاری خدمات صندوق، برون سپاری خدمات دسترسی به عدالت اجتماعی و کوچک سازی دولت و برون سپاری خدمات صندوق، تلاشی برای دسترسی آسان به خدمات، پرداخته است.
تصاویرِ منتخب و زیبایی از آیین تکریم بازنشستگان و روز خانواده در تالار وحدت تهران، کوهپیمایی بازنشستگان کشوری در ارتفاعات درکه تهران، بازدید جمعی از بازنشستگان کشوری از نمایشگاه مطبوعات و بزرگداشت هفته دفاع مقدس، زینت بخش «نگارخانه لحظه ها» در شماره ۳۱۳ ماهنامه ثمر است.
انتشار یادداشتی با عنوان «سالمندی، سرنوشت مشترک همگان» به قلم مدیر گروه جامعه شناسی خانواده انجمن جامعه شناسی ایران، گزارشی از فعالیت های مجمع عالی کانون های بازنشستگی کشور، گفت و گو با دکتر محمد تقی شیخی، عضو هیات علمی دانشگاه الزهراء درباره فرهنگ سالمندی در ایران، گزارشی از فعالیت ها و اهمیت کارکرد خانه های امید، گفت و گوی صمیمانه با استاد حسین فخیمی، مجسمه ساز برجسته ایرانی و اخبار بین الملل، مطالب و گزارش های دیگری است که در بخش جامعه ثمر منتشر شده است.
ثمر در بخش سلامت نیز گزارش ها و مطالب متنوعی را برای مخاطبان خود تدارک دیده است. فعالیت های بدنی برای سالمندان شفاست، سالم پیر شویم، پوکی استخوان شایع ترین بیماری متابولیکی استخوان در سالمندی و آلزایمر را بهتر بشناسیم، از جمله این مطالب است.
«سکوت عصر باران خورده جمعه»، عنوان یادداشتی از دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که به عنوان مطلب پایان بخش شماره ۳۱۳ ماهنامه ثمر، انتخاب شده است.
هیات تحریریه ثمر، در راستای استفاده از ظرفیت و توانمندی های بازنشستگان کشوری، آمادگی دارد ‏نسبت به انتشار مطالب این عزیزان شامل مقالات، گزارش ها، تصاویر، تالیفات ادبی، سفرنامه، ترجمه در حوزه ‏های اجتماعی، فرهنگی، سلامت و بهداشت، آموزشی و بین الملل اقدام کند. بر این اساس، بازنشستگان کشوری می توانند برای ارسال مطالب خود از طریق پست الکترونیک ‏pri@cspf.ir‏ اقدام یا با شماره تلفن ۸۳۵۱۳۱۲۰ تماس بگیرند.
همچنین بازنشستگان کشوری می توانند ‏سوالات، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را به نشانی اینترنتیinfo@cspf.ir صندوق بازنشستگی ‏کشوری ارسال کرده و پاسخ آن را در بخش بی تعارف ثمر دنبال کنند.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور