تلاش دولت برای جلوگیری از تبدیل سالمندی به معلولیت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: یکی از برنامه های دولت یازدهم جلوگیری از تبدیل سالمندی به معلولیت است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از ساختمان جدید اداره بهزیستی کیش با بیان اینکه کاهش فقر و بهبود شرایط زندگی نیارمندان و افراد ناتوان باید با اجرای سیاست های اصولی و مشارکت جمعی افراد جامعه و نهادهای مختلف محقق شود، گفت: دولت، برای بهبود شرایط زندگی مردم، سیاست های توانمندسازی را در اولویت طرح های رفاهی خود قرار داده است.
ربیعی با اشاره به اینکه جامعه امن، جامعه ای است که همه افراد بتوانند به شکلی برابر از فرصت ها استفاده کنند، اظهار داشت: اگر خواهان جامعه ای امن هستیم، باید شرایط مطلوبی برای زندگی همه افراد جامعه فراهم شود و آن ها به سمت توانمند شدن حرکت کنند.
وی، دولت یازدهم را دولتی مسوول، فروتن و دولتِ خیر جمعی خواند و گفت: سیاست دولت، تعامل تنگاتنگ با افراد جامعه است تا در زمینه های مختلف با برخورداری از خرد جمعی به سمت خیر جمعی حرکت کند.
ربیعی، رسیدگی به وضعیت معیشتی بازنشستگان و تکریم آنان را از جمله برنامه های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و افزود: مجموعه دولت یازدهم به سمتی حرکت می کند تا تمامی افراد جامعه از مواهب و نعمت های موجود در کشور بهره مند شوند.
وی همچنین با اشاره به لزوم توسعه صنعت گردشگری در کشور و تلاش برای کسب سهم شایسته از بازار گردشگری جهانی، تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد کیش می تواند با ایجاد دهکده سلامت در جزیره هندورابی، سالمندان و افراد ناتوان جسمی را برای بهره مندی از مواهب طبیعی در این منطقه تشویق و حمایت کند.
ربیعی به غربالگری های صورت گرفته در سال های گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: پس از اجرای غربالگری شنوایی و بینایی در کشور، به سمت غربالگری ژنتیک گام برداشته شده و در برنامه ششم نیز این موضوع به تصویب رسیده است.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات دوران سالمندی، عدم رسیدگی و آماده نبودن برای ورود به این دوران است که همین امر سبب می شود تا گاهی سالمندی به معلولیت تبدیل شود، بنابراین، غربالگری آلزایمر که از بیماری های شایع در میان سالمندان است، در تهران آغاز شده و امید می رود با تامین منابع لازم و انجام مطالعات موردی در تهران، این طرح در کل کشور اجرا شود.