تقدیر و حمایت دبیرکل ایسا از اقدامات نوآورانه صندوق بازنشستگی کشوری

دبیرکل اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA) تاکید کرد: طرح موضوع بازنشستگی در دهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران، یک ابتکار قابل توجه از سوی صندوق بازنشستگی کشوری است که اینجانب به نوبه خود به صندوق بازنشستگی برای انجام این اقدام شایسته، تبریک عرض می کنم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA)، هانس هورست کنکلوسکی، در پیامی که ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد، ضمن تقدیر و حمایت از اقدامات نوآورانه صندوق بازنشستگی کشوری، تاکید کرد: پیشرفت های پزشکی، شیوه زندگی سالم، بهبود شرایط کاری و افزایش آگاهی های بهداشتی به طور چشمگیری امید به زندگی را افزایش می دهد. علاوه برآن، مردم بدون داشتن سلامتی، از زندگی سالمی برخوردار نخواهند بود. سالمندان نقش مهمی را در جامعه ایفا می کنند و در دستیابی به پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی نقش بارزی دارند. در این زمینه، باید تاکید کرد که بهبود شرایط زندگی بازنشستگان، نه تنها منجر به تأمین مالی بازنشستگان می شود بلکه به معنای سرمایه گذاری در توانایی ها و استعدادهای سالمندان به شمار می رود.
کنکلوسکی با بیان اینکه اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA) به طورکامل از صندوق بازنشستگی کشوری جمهوری اسلامی ایران در زمینه کسب پیروزی و افتخار برای بازنشستگان با بهره گیری از روش های نوآورانه، حمایت می کند، تصریح کرد: فیلم های مستند با داشتن جنبه های مختلف از جمله حوزه بازنشستگی، برای به نمایش گذاشتن مشارکت های بازنشستگان ازطریق فعالیت های داوطلبانه یا کارآفرینی آنان از ظرفیت بالقوه ای برخوردار است. طرح موضوع بازنشستگی در دهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران، یک ابتکار قابل توجه از سوی صندوق بازنشستگی کشوری است که اینجانب به نوبه خود به صندوق بازنشستگی برای انجام این اقدام شایسته تبریک عرض می کنم.
وی همچنین تاکید کرد: این اقدام صندوق بازنشستگی کشوری حاکی از آن است که ما همواره نیازمند بهبود شرایط زندگی بازنشستگان، کارآفرینی سالمندان و فعالیت های داوطلبانه آن ها در سازمان های بیمه های اجتماعی در سراسر جهان هستیم و اینجانب اطمینان دارم که این ابتکار عملِ صندوق بازنشستگی کشوری جمهوری اسلامی ایران، برای سایر سازمان های عضو اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی، الهام بخشِ اتخاذ روش های مشابه خواهد بود.

تهیه و ترجمه: فریبا بهزاد