ضرورت حفظ فضای همدلی و صمیمت در صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر حفظ فضای احترام، همدلی و صمیمیت در بخش های مختلف مجموعه صندوق تاکید کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان در همایش مدیران ستادی و استانی صندوق بازنشستگی کشوری، اظهار داشت: علاقه مندم که فضای همدلی، صمیمت و احترام در بین کارکنان و مدیران صندوق که بر خلاف فضای پرحاشیه و بداخلاقی های موجود، ایجاد شده، حفظ شود.
وی افزود: احترام، محبت را به همراه می آورد و محبت نیز مشکلات را حل و فصل می کند. شاید مشکلاتی وجود داشته باشد اما باید با همدلی و برادری و قدم برداشتن در کنار هم از این مشکلات عبور کنیم.
اسلامیان با بیان اینکه مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری یک تیم است و دستاوردهای مهم آن محصول کار تک تک اعضای صندوق است، گفت: مدیران باید شکرگزار خدمت به بازنشستگان و حضور در صندوق باشند. این نهاد بزرگ و حساس جامعه یک عبادگاه است که اگر مدیران با همه وجود تلاش کنند از هر عبادت بالاتر است.
وی تصریح کرد: فضای موجود در صندوق سبب ایجاد گشایش هایی در بخش های اقتصادی، سرمایه گذاری ها، خدمات فرهنگی و اجتماعی و سایر حوزه های کاری صندوق شده است که نتیجه این گشایش ها به طور قطع به بازنشستگان باز می گردد.
اسلامیان با تاکید بر اینکه کشور با وجود همه فشارها با عزت از این آزمون عبور کرده است، گفت: قطعا هر کشوری با چنین تحریم های سنگینی مواجه می شد تاب نمی آورد و دچار فروپاشی می شد اما ایران با عزت و افتخار از این شرایط فاصله گرفته است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر نظارت مستمر و دقیق در بخش های مختلف تاکید کرد و افزود: اگر نظارت و کنترل نباشد، ارائه خدمات همراه با رضایت نخواهد بود و تنها هزینه ای است که نتیجه مطلوب را به همراه ندارد.

وی تصریح کرد: پرداخت مستقیم حقوق کار بزرگی بود که رضایت مندی بازنشستگان را به همراه داشت. صندوق در بخش های اقتصادی و سرمایه گذاری نیز قدم های بسیار ارزشمندی برداشته و در حوزه های دیگر نیز عملکرد خوبی دارد.
اسلامیان بهره وری در مدیریت های استانی صندوق را در مقایسه با سایر دستگاه های استانی بالا عنوان کرد و گفت: آنچه انتظار صندوق در استان ها است، تعامل و ارتباط نزدیک با سایر ادارات در استان ها و نمایندگان مجلس است که باید مورد توجه مدیران استانی صندوق قرار گیرد.
وی اختصاص جایگاهی به نماینده بازنشستگان در استانداری ها را یکی از برنامه های صندوق بازنشستگی کشوری عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح که مورد موافقت معاون اول رئیس جمهور قرار گرفته، بتوان ضمن تکریم جایگاه بازنشستگان، از قطع ارتباط کامل این عزیزان با بخش اداری استان ها جلوگیری شود.
اسلامیان یکی از نیازهای اصلی صندوق بازنشستگی کشوری را تکمیل سیستم اطلاعات شاغلین عنوان کرد و افزود: صندوق ها مانند بانک ها در همه کشورهای دنیا از یک پایه اقتصادی بهره مند هستند که در سازمان تامین اجتماعی این اصل از گذشته وجود داشته، اما در صندوق بازنشستگی به دلیل اینکه در هر دو طرف معادله، دولت حضور دارد، متکی به پول نفت است.
وی با اشاره به ۲۸ تصمیم نادرست در مجلس و دولت در سنوات گذشته و تحمیل بار مالی ناشی از آن به صندوق بازنشستگی کشوری، تصریح کرد: بیش از ۴۲۰ هزار میلیارد تومان بار مالی ناشی از این تصمیمات در چند دهه اخیر است. در دو سال اخیر تلاش شده تا به هر شکل ممکن در مقابل تصمیمات، قانون گذاری ها و دستورالعمل هایی که بار مالی و هزینه های جدیدی برای صندوق ایجاد می کند، ایستادگی شود که خوشبختانه تاکنون اثربخش بوده است.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
عکاس: جعفر داداشی