جهت گیری فعالیت های صندوق، تکریم بازنشستگان است

صندوق بازنشستگی کشوری در سه سال اخیر درکنار مسوولیت اصلی، در جهت تکریم بازنشستگان کشوری گام برداشته است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمدرضا ترابی، معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشوری در همایش مدیران ستادی و استانی صندوق در بندرعباس تاکید کرد: تمامی فعالیت ها و سیاست گذاری های صندوق بازنشستگی کشوری در سه سال اخیر در جهت تکریم بازنشستگان به عنوان ولی نعمتان کشور بوده است.
ترابی با بیان اینکه وظیفه اصلی صندوق تامین مالی و پرداخت حقوق بازنشستگان است، گفت: در دوره جدید علاوه بر این وظیفه اصلی و مهم، تکریم بازنشستگان در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین، افزایش تعداد دریافت کنندگان و سقف وام ضروری، افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان، سقف پوشش بیمه تکمیلی، پرداخت مستقیم حقوق، برون سپاری چهار خدمت صندوق و سایر برنامه هایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی اجرا شده، از جمله این تغییر رویکردها و حرکت صندوق از ارائه خدمات سخت افزاری به نرم افزاری و تکریم بازنشستگان است.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه وضعیت اقتصادی کشور و منابع مالی در کشور با محدودیت هایی مواجه است، افزایش اعتبار وام ضروری تا سقف ۷۵۰ میلیارد تومان تنها به دلیل تکریم بازنشستگان کشوری صورت گرفته است.
ترابی با اشاره به پرداخت مستقیم حقوق به بازنشستگان کشوری، گفت: با اجرای این طرح به فاصله دو ساعت حقوق بازنشسته از خزانه به حساب شخصی وی واریز می شود و دیگر امکان اعمال قدرت وجود ندارد.
معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین تصریح کرد: در طول دو سال اخیر کارشناسان حوزه های مختلف برای نظارت فنی و تخصصی در ستاد صندوق فعال شده اند. همچنین بحث تقویت نیروی انسانی و آموزش مستمر آن ها در مدیریت های استانی مورد توجه قرار دارد.
ترابی با اشاره به پیش بینی افزایش ۴۰ هزار نفری تعداد بازنشستگان کشوری در سال ۹۵، گفت: مصوب شدن برخی قوانین به خصوص قانونی که اخیرا موج جدیدی از بازنشسته شدن شاغلین با سقف حقوق های بالا را ایجاد کرده، کسری بودجه صندوق بازنشستگی کشوری را از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به چهار هزار میلیارد تومان افزایش خواهد داد.
ترابی درباره ساختار اداری و مالی صندوق نیز اظهار داشت: این ساختار در حال بازسازی علمی و حرکت به سمت کارآمد شدن است و در بخش اداری و مالی صندوق پیگیری می شود.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
عکاس: جعفر داداشی