معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه تاکید کرد:

لزوم توجه دستگاه‌های اجرایی به کرامت بازنشستگان و برخوردار شدن از رفاهیات شاغلین

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: دستگاه‌های اجرایی حتماً موضوع تکریم بازنشستگان و استفاده این عزیزان از خدمات رفاهی آن دستگاه همچون شاغلین را باید مدنظر قرار دهند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کرمانشاه، «علی شعبانی» در نشست هم‌اندیشی با روسای کانون های بازنشستگی استان که  در روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به بازنشستگان و توصیه همیشگی ایشان به دولت برای رسیدگی به امور بازنشستگان، اظهار داشت: این قشر، سالها عمر خود را صرف خدمت به کشور کردند و سربلندی امروز کشور، ثمره کار این عزیزان است.

شعبانی تاکید کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی حتماً موضوع تکریم بازنشستگان و استفاده این عزیزان از خدمات رفاهی آن دستگاه همچون شاغلین را باید مدنظر قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود از مطرح نمودن مشکلات بازنشستگان در جلسات شورای اداری استان و توجه جدی مدیران به این قشر فرهیخته خبر داد.

شعبانی ادامه داد: یکی از جنبه های تکریم بازنشستگان «استفاده از تجربه های این عزیزان در جامعه و دستگاه های اجرایی» است و تکریم و احترام به جایگاه بازنشستگان و پیشکسوتان وظیفه همگانی است و این مهم باید در فرهنگ ما بیشتر نهادینه و رایج شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه، خدمت و احترام به بازنشستگان را خدمت و تکریم به آیندگان و شاغلین دانست و افزود: این امر موجب ایجاد انگیزه و افزایش روحیه و ترویج یک فرهنگ ارزشمند در جامعه خواهد شد.

وی اظهارداشت: بازنشستگی برای همه ما خواهد بود و باید به کسانی که بیش از ۳۰ سال از بهترین سال‌های زندگی خود را صرف خدمت به مردم کرده اند، توجه بیشتری داشته و کرامتشان را حفظ کنیم.

شعبانی تصریح کرد: گاهی نیاز است تا دقیقا آنچه که ضوابط است به مردم گفته شود و آن ها را در جریان چگونگی پیگیری امور قرار دهیم تا سردرگم نشوند. به طور قطع خدمت به بازنشستگان ارزشمند و ستودنی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری افزود: اعتقاد دارم باید از هر راه ممکن برای رفاه بیشتر بازنشستگان تلاش کرد و ارائه خدمات بهتر به بازنشستگان یکی از راههای تکریم این عزیزان است. دستگاه‌های اجرایی استان هم با توجه به ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر قوانین مربوطه و ماده قانونی ضوابط اجرایی بودجه می توانند قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان را همانند شاغلین خود منعقد کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه نیز در این نشست با قدردانی از معاون سیاسی امنیتی استانداری برای اهمیت دادن به حوزه بازنشستگی گفت: در اکثر استان‌های کشور مجتمع فرهنگی ورزشی برای کارگران عزیزمان وجود دارد و جا دارد برای بازنشستگان عزیز نیز زمینی در مکان مناسب برای ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی اختصاص یابد.

«کاظم نجفی نیا»، با بیان اینکه اداره امور اقتصاد و دارایی و چند دستگاه دیگر قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان را همانند شاغلین خود منعقد کرده اند، گفت: از دستگاه های اجرایی استان می خواهیم ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری که مربوط به بیمه تکمیلی بازنشستگان است را اجرا کنند.

وی افزود: همانگونه که معتقدیم امنیت و آرامش این آب و خاک مدیون شهدا است، آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی نیز بخاطر زحمات بی دریغ و سالها تلاش شبانه روزی عزیزانی است که زمانی عهده دار مسئولیت و گرداننده چرخ های توسعه و پیشرفت این مملکت بوده و اکنون به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند.

وی گفت: از آنجا که دغدغه این عزیزان در ایام بازنشستگی «معیشت و درمان» است اما متاسفانه دستخوش نابسامانی قرار گرفته و روز به روز فشار بیشتری به این عزیزان وارد می شود.

نجفی نیا در ادامه تصریح کرد: اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، پرداخت حق مناطق عملیاتی برای بازنشستگان استان، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، اجرای ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و برخورداری بازنشستگان همچون شاغلین از رفاهیات دستگاههای اجرایی را مطالبه به حق و قانونی بازنشستگان دانست و از مسئولین خواست توجه جدی به این مقوله ها داشته باشند.

در ادامه این نشست، مسئولین کانون‌های بازنشستگی نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند.