فولاد اکسین نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است

معاون اقتصادی وزیر تعاون کار رفاه و تامین اجتماعی، گفت: شرکت فولاد اکسین نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی در کشور است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، حجت الله میرزایی در بازدید از شرکت فولاد اکسین، سخت کوشی، تعهد و برنامه ریزی دقیق در این شرکت را سبب ایجاد جهشی بزرگ و کمک به اقتصاد ملی عنوان کرد و افزود: شرکت فولاد اکسین، حلقه اصلی دومینویی است که در صورت ناموفق عمل کردن، سایر حلقه ها نیز دچار مشکل می شوند.
میرزایی با بیان اینکه شرکت های فولاد، مکمل سایر بنگاه های اقتصادی هستند، اظهار داشت: بنابراین اگر روند رو به رشد و توسعه در این بخش وجود نداشته باشد، سایر بنگاه های مرتبط نیز نمی توانند فعالیت های خود را به درستی انجام دهند.
وی همچنین عنوان کرد: خط تولید، پیشرفت های چشمگیر، نیروی انسانی متخصص و تعهد کاری بالا سبب شده تا فولاد اکسین خوزستان به یک بنگاه نمونه با ظرفیت بالای تولید بدل شود. همچنین این شرایط کمک می کند تا زنجیره ارزش مطلوبی، از صنعت فولاد تا صنایع فلزی وابسته ایجاد شود.
میرزایی در خصوص تولیدات فولادی این شرکت نیز گفت: در حال حاضر، محصولاتی در این حوزه از صنعت از خارج از کشور وارد می شود که در حال حاضر، امکان تولید آن در داخل وجود ندارد. فولاد اکسین نیز بخش بزرگی از نیازهای خود را با واردات تامین می کند، چراکه تولیدی در کشور برای تامین این نیازها انجام نمی شود.
وی در حاشیه بازدید از بنگاه های بزرگ صنعتی از جمله فولاد اکسین خوزستان، درباره انعقاد تفاهم نامه مشترک با سازمان فنی حرفه ای نیز گفت: انعقاد این تفاهم نامه در جهت توانمندسازی نیروی انسانی انجام شده تا با ایجاد یک مرکز فنی و حرفه ای در کنار یک بنگاه تولیدی فعال و با فناوری بالا، ضمن آموزش کاربردی به افراد، آن ها را برای ورود به بازار کار آماده کند.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین نیز در این بازدید،گفت: فولاد اکسین تلاش می کند تا میزان تولید خود را به ظرفیت اسمی و حتی بالاتر از آن افزایش داده و نرخ بازدهی شرکت را بالا ببرد.
عبدالرضا محمودپور با اشاره به تولید انبوه ورق های API محیط تُرش در فولاد اکسین، تاکید کرد: این محصول در کشورهای محدودی در جهان تولید می شود و تعداد اندکی از کشورها این توانمندی را در اختیار دارند.
محمودپور تصریح کرد: توجه به تامین مواد اولیه مورد نیاز و حمایت از احداث طرح فولادسازی شرکت فولاد اکسین دو خواسته مهم این شرکت از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سهامداران عمده شرکت است.