انتشار ویژه نامه ثمر برای جشنواره سینما حقیقت

شماره ۳۱۴ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی «ثمر» که در آذرماه جاری منتشر شده به دهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت و بخش «خرد و تجربه» آن اختصاص دارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، شماره ۳۱۴ ماهنامه ثمر که در قالب ویژه نامه جشنواره سینمای مستند ایران؛ سینما حقیقت در آذرماه امسال منتشر شده است حاوی مطالب متنوعی با محوریت مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری در بخش «خرد و تجربه» این جشنواره است.
ویژه نامه ثمر، با انتشار دو یادداشت به قلم محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان «ظرفیت های هنر و شنوایی جامعه» و «سالمندی به وقت سینما» نوشته حامد شمس، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق، پیوند میان سینمای مستند و دوران بازنشستگی را آغاز کرده است.
اسلامیان در یادداشت آغازین خود تاکید کرده است: صندوق بازنشستگی کشوری، علاوه بر ارتباط با نهادهای حاکمیتی همچون دولت و مجلس، نخبگان دانشگاهی و صاحب نظران، با توجه به ضرورت برنامه ریزی و ساختارسازی برای استفاده از ظرفیت بازنشستگان، انتظار دارد هنرمندان فرهیخته کشور نیز برای رساتر کردن صدای بازنشستگان به جامعه و شنیدن صدای آنان اقدامی شایسته و فراگیر انجام دهند.
در ویژه نامه سینما حقیقت، گفت و گوهای متنوعی نیز با مستندسازان، منتقدان سینما و مسوولان مرتبط با مسائل بازنشستگی و سالمندی انجام شده است. گفت و گو با خسرو سینمایی، اُرُد زند و محمد تهامی نژاد که از میان فیلم سازان بنام سینمای مستند و گپ و گفت با مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و فرید براتی سده، رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور از جمله این گفت و گوها است.
همچنین ماهنامه ثمر در این ویژه نامه، در پرونده ای با عنوان «وقتی جهان پشت مستند می ایستد» مروری بر شش جشنواره تراز اول فیلم مستند دنیا کرده است. گزارشی از فیلم های راه یافته به بخش خرد و تجربه دهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت، انتشار چندین یادداشت از مستندسازان کشورمان، نگاهی به تاریخچه جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران و نگاهی ویژه به دو اپیزود از فیلم «کهریزک؛ ۴ نگاه» نیز از دیگر بخش های متنوع و جذاب این ویژه نامه است که در ۶۴ صفحه در ماه جاری منتشر شده است.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور