سینمای مستند، زوایای زندگی اجتماعی را به تصویر می کشد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سینمای مستند جنبه‌های مختلفی از زندگی اجتماعی را نشان می دهد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی سینما حقیقت، علی ربیعی، در آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران؛ سینماحقیقت، اظهار داشت: سینمای مستند زوایای مختلفی از زندگی اجتماعی را به تصویر می کشد. فیلم مستند با ایجاد ارتباط با آحاد مردم، مخاطب را با واقعیت زندگی اجتماعی آشنا می کند.
ربیعی با ابراز امیدواری برای اینکه این دورهمی ها مایه خیر و برکت باشد و افراد تازه وارد به عرصه سینمای مستند بتوانند از این موقعیت استفاده کرده و پیشرفت کنند، گفت: مستندسازان دیده نمی شوند و آثاری می سازند که کم تر دیده می شود. به عنوان فردی که تلاش کرده از طریق هنر با عرصه اجتماعی ارتباط برقرار کند، جامعه هنر و به ویژه سینمای مستند در این زمینه به من کمک زیادی کرده است.
وی با تاکید بر اهمیت سینمای مستند، تصریح کرد: می توان از طریق فیلم مستند با نوع و روش زندگی و دیدگاه مردم ارتباط برقرار کرد و از این راه مسائل اجتماعی را تبیین کرد.
ربیعی با اشاره به ارتباط عمیق سینمای مستند با جامعه، اظهار داشت: سینمای مستند بیش از سینمای داستانی با مردم ارتباط برقرار می کند و از آنجایی که فیلم مستند، واقعیت زندگی مردم را روایت می کند، می تواند در تصمیم گیری ها اثرگذار باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: این وزارتخانه با درد، رنج و نگرانی مردم سر و کار دارد و مستند، رسانه اثرگذاری در این زمینه است. در زمینه آسیب های اجتماعی مطالعات زیادی انجام شده است و اطلاعات جامع و خوبی جمع آوری شده است که می توان از آن ها استفاده کرد.
ربیعی با اشاره به حمایت صندوق بازنشستگی کشوری از بخش «خرد و تجربه» در دهمین جشنواره سینماحقیقت، گفت: نوع همبستگی حوزه وزارتخانه و صندوق بازنشستگی کشوری با این جشنواره، در زمینه مستندهایی با موضوع بازنشستگی بود و به همین دلیل، به طرح این موضوع با زبان مستند توجه شد.
وی با تاکید بر تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت همه جانبه از سینمای مستند، تصریح کرد: ما سعی می کنیم از سینمای مستند، حمایت کنیم.
ربیعی با قدردانی مستندسازان و دست اندرکاران سینمای مستند ایران، اظهار داشت: باید از رخشان بنی اعتماد که بانوی اعتماد ایران است قدردانی کنم که با توجه به اهمیت آثارشان، جامعه نیازمند آثار این بانونی فرهیخته است.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد: برگزاری گردهمایی هایی چون دهمین جشنواره فیلم مستند ایران؛ سینما حقیقت، بتواند به جریان مستندسازی در ایران کمک کند.