مذاکرات آتیه صبا با راندیر چین برای رونق گردشگری

شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و هلدینگ راندیر چین، در زمینه رونق فعالیت های گردشگری و جذب توریست با یکدیگر مذاکره کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی هلدینگ آتیه صبا، احمدرضا نیک کار اصفهانی مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با اشاره به افزایش حضور گردشگران در ایران در سال های اخیر، گفت: یکی از رسالت ها و اولویت های اصلی هلدینگ آتیه صبا، ساخت و بازسازی هتل های ایرانگردی و جهانگردی و ایجاد سایر زیرساخت های لازم برای رونق گردشگری در ایران است.
نیک کار اصفهانی همچنین گفت: با برداشته شدن تحریم ها، فرصت های تازه ای در ایران ایجاد شده که یکی از آن ها افزایش حضور گردشگر در کشور است. تا پیش از برداشته شدن تحریم ها، ۸۹۰ میلیون گردشگر در سراسر دنیا جابجا می شد که سهم ایران تنها ۴۳ هزار نفر بود، اما در سال ۲۰۱۶ میلادی، سهم ایران در بین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون گردشگر جابجا شده در دنیا، به چهار میلیون نفر رسیده است.
وی با اشاه به کمبود هتل و لزوم ایجاد زیرساخت های گردشگری در کشور، خاطرنشان کرد: افزایش حضور گردشگران در ایران، ما را با کمبود هتل مواجه کرده، بنابراین یکی از اولویت های آتیه صبا، باسازی هتل های موجود و ساخت هتل های جدید با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
نیک کار اصفهانی اضافه کرد: به همین منظور از هتل سازان بزرگ دنیا دعوت شده تا برای ساخت هتل در ایران سرمایه گذاری و مشارکت کنند. ساخت اولین هتل ۵ ستاره ایران با مشارکت گروه هتل های روتانا در اصفهان در همین راستا صورت گرفته است.
وی، «ورود هر گردشگر معادل صادرات ۱۰۰ بشکه نفت» را شعار کلیدی هلدینگ آتیه صبا عنوان کرد و گفت: ایران جزء کشورهای امن جهان بوده، در بین ۱۰ کشور زیبای دنیا قرار گرفته و جاذبه های لازم برای جذب گردشگر وجود دارد.
چون چن ای مدیرعامل هلدینگ راندیر چین نیز در این نشست، یکی از بهترین انواع تجارت در دنیا را فعالیت در صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: گردشگران در سراسر دنیا به مکانی مناسب برای اقامت و خدماتی مناسب نیاز دارند.
وی با اشاره به وجود امنیت در ایران به ویژه برای گردشگران، تاکید کرد: با این وجود، متاسفانه بسیاری از گردشگران چینی از امنیت در ایران بی اطلاع هستند و همین امر یکی از چالش های ورود گردشگران از چین به ایران است. بنابراین، یکی از اقدامات مهم، انجام اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب درباره ایران و اصلاح تصورات نادرست است.
چون چن ای، با تاکید بر آمادگی هلدینگ راندیر چین برای سرمایه گذاری، انجام تبلیغات مناسب و ساخت هتل در ایران، پیشنهاد کرد: در کنار ساخت هتل های لوکس، باید فرهنگ چندهزارساله ایران و جاذبه های متنوع آن معرفی شود. هلدینگ راندیر، این امکان را دارد، با مشارکت شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، مرکزی را در شهر پکن به همین منظور راه اندازی کند.