رشد قابل توجه لوله سازی اهواز در ۳ سال گذشته

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت لوله سازی اهواز در سه سال اخیر به خوبی توانسته ضمن ارتقای فعالیت های خود، زمینه رشد آن را نیز فراهم کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی هلدینگ انرژی، حجت الله میرزایی در بازدید از شرکت لوله سازی اهواز اظهار داشت: هدف از بازدید شرکت های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نهادهای زیر مجموعه آن، بررسی مسائل مختلف از جمله عملکرد، پیشرفت ها، برنامه های آینده و همچنین کمک هایی است که وزارتخانه در تعامل با شرکت ها می تواند انجام دهد.
میرزایی همچنین گفت: شرکت لوله سازی اهواز، بیش از ?? سال در سطح ملی سابقه فعالیت دارد که در شرایط فعلی، یک بنگاه انحصاری برای تولید کالاهای استراتژیک و مهم برای خطوط انتقال نفت، گاز و طرح های آبرسانی محسوب می شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه تولیدات این شرکت از کیفیت بسیار عالی و با رعایت استانداردهای معتبر بین المللی برخوردار است و در سال های اخیر نیز توانسته از یک بنگاه غیرفعال به یک بنگاه پر رونق اقتصادی تبدیل شود.
میرزایی همچنین عنوان کرد: شرکت لوله سازی اهواز، نمونه بارزی از ایفای نقش دولت یازدهم در حل و فصل مسائل بین المللی و خروج از رکود است. این شرکت به دلیل شرایط رکود و تحریم ها، زمین گیر و پروژه های نفت و گاز آن عملاً تعطیل بود.
وی تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم، خروج از تحریم ها، اجرای سیاست هایی که منجر به خروج از رکود شد و آغاز دوباره پروژه های نفت و گاز در کشور، زمینه رونق مجدد این بنگاه را فراهم کرد. از سوی دیگر، شرکت لوله سازی اهواز نیز به خوبی از فرصت های موجود استفاده کرده و زمینه رشد اقتصادی را در سه سال گذشته فراهم کرده است.
معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به عمده مشکلات بنگاه های استان خوزستان، تصریح کرد: تامین منابع مالی و نقدینگی از عمده مشکلات بنگاه های این استان است. تعدادی از بنگاه ها نیز بدهی های بانکی بزرگی دارند که سبب ایجاد مشکلاتی برای آن ها شده و به همین دلیل تجدید ساختار مالی این بنگاه ها به شدت ضروری است.
میرزایی تصریح کرد: شرکت لوله سازی اهواز با توجه به دارایی های موجود خود می تواند وضعیت کنونی را تغییر داده و از روش های جدید تامین مالی استفاده کند.