ضرورت نظارت دقیق بر بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان

همایش دو روزه آموزش ناظران بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان با حضور مدیران صندوق بازنشستگی کشوری، نماینده شرکت آتیه سازان حافظ و کارشناسان ناظر صندوق در شعب آتیه سازان سراسر کشور در تهران برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در ابتدای این همایش محمدرضا ترابی، معاون اداری مالی صندوق با اشاره به متوسط حقوق یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی بازنشستگان تحت پوشش این صندوق، بر اهمیت تکریم بازنشستگان تاکید کرد.
ترابی یادآور شد: با تلاش همکاران صندوق، سیستم نظارت هوشمند بیمه تکمیلی درمان راه اندازی شده که برای توسعه و بهبود آن به تجربه های ناظران نیاز است. همچنین می توان از طریق طراحی سیستم دیگری، پیشنهادات اصلاحی ناظران و دست اندرکاران را برای بهبود عملکرد، دریافت و استفاده کرد.
وی تاکید کرد: استفاده کنندگان از شبکه درمانی بیمه تکمیلی صندوق، بازنشستگانی هستند که به این خدمات نیاز زیادی دارند و حتی اگر خدمات مورد نیاز آن ها در چارچوب قرارداد بیمه تکمیلی قرار نگیرد، باید با حُسن خلق و روی گشاده با آن ها تعامل شود.
ترابی با تاکید بر مسوولیت سنگین ناظران بیمه تکمیلی، گفت: وظیفه ناظران، نظارت دقیق بر صحت عمل سیستم بزرگ و پیچیده بین بیمار، بیمارستان، دارو، داروخانه و پزشک است، چراکه صندوق هزینه زیادی را برای بیمه تکمیلی درمان پرداخت می کند و باید خروجی این هزینه ها کاملاً مشخص و شفاف باشد و از پرداخت های ناحق جلوگیری شود.
وی همچنین پیشنهاد کرد: بررسی آماری و علمی دلایل مراجعه بیماران و استفاده از بیمه تکمیلی در سیستم هوشمند انجام شود تا در صورت نیاز، آموزش‌های لازم به بازنشستگان درباره سبک زندگی و تغذیه صحیح ارائه شود، که انجام این امر ضمن کمک به صندوق، به سلامت بازنشستگان نیز کمک می کند.

خبرنگار و عکاس: راحله شیخ