نیمه اول سالجاری؛ صادرات ماهانه ۳۵۰ تن شیرخشک به روسیه

مدیرعامل هلدینگ تخصصی صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق با بیان اینکه این هلدینگ صادرات به کشور روسیه را آغاز کرده است،گفت: این هلدینگ مجوز صادرات ماهانه ۱۰ هزارتن انواع محصولات را دارد و در حال حاضر هرماه ۳۵۰ تن شیرخشک به این کشور صادر می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی رومی افزود: هلدینگ تخصصی صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری در نیمه اول سالجاری ۴۳ میلیون دلار صادرات به کشورهای عراق، افغانستان داشته است.
وی ادامه داد: این هلدینگ درصدد گسترش بازارهای جدید گرجستان، قزاقستان، تاجکستان، عمان، سوریه، یمن و امارات با هدف توسعه صارات است.
رومی بیان داشت: این هلدینگ دامنه فعالیت های لبنی و غیرلبنی خود را به عرصه های جدید تجاری باهدف سودآوری، توسعه داده و استفاده از تسهیلات اعتباری و فاینانس داخلی و خارجی برای کاهش هزینه های مالی را اولویت کاری خود قرار داده است.
وی اظهار داشت: شرکت های تابعه هلدینگ تخصصی صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی با ایجاد ساختارهای جدید و مبتنی بر سودآوری و تفکر اقتصادی می تواند خواست اصلی بازنشستگان به عنوان سهامدارن را اجرایی کند.

خبرنگار: مینا شیروانی