فضای رقابتی در صنایع غذایی الگویی برای سایر صنایع کشور

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: فضای رقابتی صنایع غذایی کشور می تواند الگو و مدلی برای سایر صنایع باشد؛ چراکه این فضا منجر به افزایش کیفیت، تنوع و قیمت رقابتی در محصولات می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان در نخستین همایش “امنیت غذا؛ سلامت و توسعه” که در مجتمع فرهنگی تلاش برگزار شد، اظهار داشت: در برخی صنایع، فضای رقابتی وجود ندارد و این امر باعث فاصله گرفتن تولیدات صنعتی کشور از دنیا شده است، در صورتیکه رقابت، توسعه اقتصادی را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه صنایع غذایی کشور رقابت بالایی وجود دارد و نتیجه آن تنوع و کیفیت بالای محصولات غذایی است، ادامه داد: باید در تولید سایر محصولات صنعتی از فضای رقابتی بهره مند شویم تا مردم توان انتخاب محصولات با کیفیت را داشته باشند.
اسلامیان اظهار داشت: مبنای رشد اقتصادی رقابت و خلاقیت است، بنابراین مردم در فضای رقابتیِ همراه با نوآوری و تنوع محصولات، حداکثر بهره مندی را خواهند داشت.
وی با اشاره به تشکیل هلدینگ‌های تخصصی در صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق با تخصصی عمل کردن امانتدار سهامداران است.
وی با تقدیر از تولیدکنندگان صنایع غذایی به ویژه محصولات لبنی، بیان داشت: تنوع در محصولات غذایی موجب افزایش صادرات می شود، همچنین باید از تنوع در محصولات لبنی برای تشویق کودکان به مصرف لبنیات استفاده شود.

خبرنگار: مینا شیروانی
عکاس: راحله شیخ