۲۸۴۰ بازنشسته کشوری در استان سمنان وام ضروری دریافت می کنند

مدیرصندوق بازنشستگی استان سمنان گفت: با برگزاری آیین قرعه‌کشی، امسال، ۲ هزار و ۸۴۰ بازنشسته کشوری در این استان، تسهیلات ۳ میلیون تومانی وام ضروری را دریافت می کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمدیوسف صالحی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بازپرداخت اقساط این تسهیلات، ۳۶ ماهه و ماهانه ۹۰ هزار تومان است.
صالحی زاده، با بیان اینکه در سال ۹۴ نیز حدود سه هزار نفر وام ضروری دریافت کردند، افزود: یکی از مزیت های این تسهیلات، پایین بودن سود آن به میزان چهار درصد است. از سوی دیگر، دریافت آن، نیاز به ضامن بانکی ندارد.
وی یادآور شد: ثبت نام برای دریافت این تسهیلات به صورت اینترنتی، از یکم تا ۳۰ آبان ۹۵ انجام شد و آیین قرعه کشی آن نیز ۲۹ آذرماه امسال صورت گرفت.
مدیر صندوق بازنشستگی استان سمنان تاکید کرد: اولویت این طرح، با بازنشستگانی بود که تاکنون وام ضروری بازنشستگان را دریافت نکردند.
صالحی زاده، بااشاره به خدمات مختلف صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان این صندوق، گفت: در بخش سفرهای زیارتی و سیاحتی به هر بازنشسته کشوری در طول دوران بازنشستگی، سه سهمیه تعلق می گیرد. همچنین کمک هزینه سفر سیاحتی برای هر بازنشسته با یک نفر همراه، ۶۰۰ هزار تومان است.
در استان سمنان ۱۸ هزار ۵۰۰ بازنشسته کشوری وجود دارد که ۱۳ هزارو ۶۰۰ نفر آنان را آقایان و بقیه را بانوان تشکیل می دهند.