چله نشینی با بزرگان محور شماره جدید ماهنامه ثمر

برگزاری آیین چله نشینی با بزرگان و دهمین جشنواره سینمای مستند ایران – سینما حقیقت محور مطالب شماره جدید ماهنامه ثمر قرار دارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سیصد و شانزدهمین شماره ماهنامه ثمر که دی ماه امسال در ۶۴ صفحه منتشر شده، در پرونده های جداگانه به برگزاری آیین چله نشینی با بزرگان و همچنین اختصاص بخش «خرد و تجربه» در دهمین جشنواره بین المللی سینمای مستند ایران، سینما حقیقت پرداخته است.
یادداشت شماره ۳۱۶ ثمر با عنوان «اثر تورم و تبعیض حقوق، چالش های مهم بازنشستگان» به قلم محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، به مهم ترین چالش های بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اشاره و تاکید کرده است: متاسفانه، براساس محاسبات اکچوئری انجام شده، تنها همین مساله یعنی افزایش نقدینگی و کاهش قدرت خرید، ۳۵ هزار میلیارد تومان به بازنشستگان کشوری خسارت وارد کرده است. بنابراین سیاست های دولت و به تبع آن صندوق بازنشستگی کشوری، کنترل نرخ تورم و در کنار آن، افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان است.
بخش بی تعارف ماهنامه ثمر نیز در دو صفحه به عمده سوالات و دیدگاه های بازنشستگان ومستمری بگیران کشوری و همچنین مخاطبان این نشریه، پاسخ داده است.
گزارش رویدادها و فعالیت های متنوع صندوق بازنشستگی کشوری در یک ماه گذشته، اخبار و مقالات حوزه بین الملل، گرافیک‌های اطلاع رسان با موضوعات مختلف شامل وام ضروری بازنشستگان، حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران چگونه محاسبه می شود، نشانه های کمبود ویتامین و دانستنی های کلسترول، گزارش های تصویری و سایر مطالب گوناگون و کاربردی در شماره ۳۱۶ ماهنامه ثمر منتشر و در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.
نیاز به تعریف سبک تازه ای از زندگی سالمندی در ایران، عنوان مطلب وزین و علمی به قلم دکتر نعمت الله فاضلی عضو هیات علمی پژوهشکده علوم انسانی است که ماهنامه ثمر در بخش جامعه، به آن پرداخته است. گفت‌وگوی اختصاصی با رخشان بنی اعتماد و طرح دیدگاه وی درباره ضرورت تغییر نگاه به خانه سالمندان، یادداشت محمدحسین عمادی و تاکید او بر ضرورت نگاه اجتماعی و فرهنگی به مسأله بازنشستگی در ایران و بازنشستگی خاتمه راه نیست، نوشته محمدعلی ابراهیم زاده معاون فنی صندوق، از جمله مطالب خواندنی در بخش جامعه «ثمر» است.
ماهنامه ثمر، در بخش پیشنهاد ویژه نیز با انتشار اخبار و گفت و گوهای جالب و خواندنی، به حضور پررنگ و ارزشمند صندوق بازنشستگی کشوری در دهمین جشنواره سینماحقیقت و اختصاص بخش ویژه این جشنواره به مسأله بازنشستگان با عنوان «خرد و تجربه» اشاره کرده است.
هیات تحریریه ثمر، در راستای استفاده از ظرفیت و توانمندی های بازنشستگان کشوری، آمادگی دارد ‏نسبت به انتشار مطالب این عزیزان شامل مقالات، گزارش ها، تصاویر، تالیفات ادبی، سفرنامه، ترجمه در حوزه ‏های اجتماعی، فرهنگی، سلامت و بهداشت، آموزشی و بین الملل اقدام کند. بر این اساس، بازنشستگان کشوری می توانند برای ارسال مطالب خود از طریق پست الکترونیک ‏pri@cspf.ir‏ اقدام یا با شماره تلفن ۸۳۵۱۳۱۲۰ تماس بگیرند.
همچنین بازنشستگان کشوری می توانند ‏سوالات، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را به نشانی اینترنتیinfo@cspf.ir صندوق بازنشستگی ‏کشوری ارسال کرده و پاسخ آن را در بخش بی تعارف ثمر دنبال کنند.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور