نقش آفرینی هلدینگ انرژی در تامین حقوق بازنشستگان کشوری

مدیرعامل هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این هلدینگ در یک سال و نیم اخیر، در تامین منابع لازم برای پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری عملکرد مطلوبی داشته است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی هلدینگ انرژی، علیرضا برادران، با اشاره به اینکه هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری باید بخشی از منابع مالی لازم برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق را تامین کند، گفت: از زمان آغاز فعالیت هلدینگ انرژی در بهمن ماه ۹۴، در مقایسه با سال‌های گذشته، میزان پرداختی هلدینگ به صندوق تا دو برابر افزایش یافته است.
برادران با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری به‌عنوان یک صندوق بین نسلی به سرمایه‌گذاری مجدد نیاز دارد، از آمادگی برای عرضه شرکت های سرمایه پذیر این هلدینگ در بورس اوراق بهادار خبر داد و گفت: علاوه بر بورس داخلی، رایزنی‌هایی با بورس‌های بین‌المللی انجام شده تا شرکت های موجود در یکی از بورس‌های بین‌المللی عرضه شوند.
وی ادامه داد: در بخش بین‌المللی نیز ارتباطات بسیار خوبی شکل گرفته و از سال گذشته در حوزه تأمین قطعات یدکی با شرکت‌های مطرح دنیا در صنایع پتروشیمی و نیروگاهی مذاکره شده و براساس توافقات صورت گرفته، بخشی از قطعات یدکی مورد نیاز تامین شده است.
مدیرعامل هلدینگ انرژی با اشاره به تنظیم تفاهم نامه همکاری میان این هلدینگ با گروه های مختلف از کشورهای ژاپن، کره، چین و برخی کشورهای اروپایی، گفت: در بخش پتروشیمی هلدینگ، شرکت‌ها و پروژه‌های غیرفعالی وجود داشته که در یک سال و نیم اخیر کاملاً فعال‌ شده اند و تعدادی نیز در مرحله بهره برداری قرار دارند.
برادران با اشاره به سهم هلدینگ انرژی در بخش صادرات کشور، تصریح کرد: این هلدینگ سهم ۱.۲ تا ۱.۴ میلیارد تومانی از صادرات کشور دارد و از نظر ارزش ذاتی سهم نیز، خوشبختانه در ۱۸ ماه گذشته، رشد مناسبی در حدود ۳۳ درصد ایجاد شده است.
برادران برنامه کوتاه مدت هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری را ساماندهی شرکت های موجود و حرکت به سوی تخصصی شدن عنوان کرد و گفت: در این راستا شرکت‌های غیرمرتبط با حوزه انرژی از مجموعه خارج شده و مجموعه‌های انرژی به شکل تخصصی وارد هلدینگ شده اند.
وی تاکید کرد: بررسی‌های تخصصی و گسترده ای برای سرمایه‌گذاری‌های جدید با بهره‌گیری از منابع داخلی و بین‌الملل انجام شده تا در آینده نزدیک، شاهد شرایط مناسب تر برای هلدینگ انرژی و تامین منابع مالی لازم برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کشوری باشیم.