دکتر علی شریعتمداری درگذشت

دکتر علی شریعتمداری، چهره ماندگار علمی کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سن ۹۳ سالگی در شهر شیراز دار فانی را وداع گفت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، زنده یاد دکتر علی شریعتمداری از جمله نخبگان صندوق بازنشستگی کشوری بود که در سال ۱۳۹۴ تندیس صندوق بازنشستگی کشوری را در روز خانواده و تکریم بازنشستگان دریافت کرد.
وی در سال ۱۳۰۲ شمسی در شهر شیراز به دنیا آمد و پس از اتمام تحصیلات متوسطه در این شهر وارد دوره آموزش عالی شد و در سال ۱۳۳۲ مدرک کارشناسی علوم تربیتی و در سال ۱۳۳۵ مدرک کارشناسی علوم قضائی خود را اخذ کرد. سپس برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت و در سال ۱۳۳۶ موفق شد تا مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته آموزش متوسطه را ازدانشگاه ایالت میشیگان و مدرک دکترای خود را در رشته فلسفه، تعلیم و تربیت و برنامه ریزی درسی در سال ۱۳۳۸ از دانشگاه تنسی اخذ کند.
زنده یاد شریعتمداری، در طول دوران تحصیل در کسوت شریف معلمی نیز به انجام وظیفه مشغول بود و پس از بازگشت به کشور در سال ۱۳۳۹ به عنوان استاد در رشته علوم تربیتی در دانشگاه اصفهان به کار مشغول شد.
در سال ۱۳۴۴ و هنگامی که به علت فعالیت سیاسی علیه نظام ستم شاهی دیگر نمی‌توانست در داخل کشور به فعالیت علمی بپردازد، به عنوان استاد مدعو در دانشگاه‌های ایالت ایندیانا و تنسی به خدمت پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به ایران بازگشت و با عضویت در هیأت علمی دانشگاه تهران به فعالیت علمی پرداخت.
دکتر علی شریعتمداری از همان ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی حضور در سمت های مهم و حساسی چون عضویت در ستاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی در کابینه دولت موقتِ مهندس بازرگان، ریاست گروه برنامه‌ریزی درسی رشته‌ های علوم انسانی، عضویت در هیأت مرکزی گزینش و استخدام اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، عضویت در شورای پژوهش‌های علمی کشور، عضویت در هیأت رئیسه انجمن‌ ایرانی تعلیم و تربیت، فلسفه تعلیم و تربیت و انجمن روانشناسی ایران را تجربه کرد.
وی به پاس خدمات علمی و فرهنگی، مدال درجه یک علمی و نشان درجه یک تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران و لوح چهره ماندگار علمی کشور را نیز دریافت کرده است.
قرار است، پیکر دکتر علی شریعتمداری، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه ساعت ۹:۳۰ از دانشگاه خوارزمی کرج به سمت قطعه ۱۱۰بهشت زهرا (س) تشییع شود. همچنین، مراسم ختم این استاد فرهیخته، شنبه ۲۵ دی ماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در مسجد نور تهران برگزار می شود.