حادثه پلاسکوی تهران قلب ایران را به درد آورد

ساختمان پلاسکوی تهران که دیرزمانی نمادی از توسعه و مدیرنیته در ایران شناخته می شد، روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه ۹۵ در پی حادثه آتش سوزی، به طور کامل فروریخت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حادثه آتش سوزی و ویران شدن کامل ساختمان پلاسکوی تهران که ۵۴ سال پیش با ساخت آن، تهران وارد دوره جدیدی از تجدد شد، ضمن خسارت به بیش از ۵۰۰ واحد تجاری در صنعت پوشاک، تعدادی از آتش نشان ها، امدادگران، کسبه و مردم عادی را نیز در کام خود فرو برد و ایران را در آخرین روز دی ماه عزادار کرد.
گرچه تا این ساعت، خبرگزاری ها تعداد قربانیان این حادثه را پنج تن اعلام کرده اند، اما هنوز از سرنوشت آتش نشان هایی که برای خاموش کردن شعله های آتش پلاسکو در آن حضور داشتند و سایر قربانیان این حادثه، خبری در دست نیست.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان نیز صبح امروز (شنبه) با حضور در محل حادثه، ضمن دلجویی و همدردی با آتش نشان ها و امدادگران، گفت: بسیار متاسفم از حادثه ای که در این منطقه پیش آمد، هم برای جان هموطنان، هم اموال و هم مشکلاتی که در منطقه ایجاد شده است. این حادثه درس بزرگی برای همه مسوولان در زمینه امن سازی زندگی مردم و جزئی از حقوق شهروندی آن ها محسوب می شود.
رییس جمهوری با بیان اینکه همکاری و هماهنگی خوب و ستودنی در این خصوص از اول کار وجود داشته و ادامه دارد، گفت: تاسف زیاد ما برای زیر آوار مانده‌ها و نگرانی ما برای آن هاست و امیدواریم امیدی باشد تا برخی به سلامت خارج شوند. آنها که جان عزیز خود را از دست داده‌اند، جاودانه می‌مانند زیرا برای نجات مردم رفتند و خودشان در میان سنگ و آهن گرفتار شدند.
روحانی با بیان اینکه خداوند به آتش نشان‌ها اجر و به خانواده‌هایشان صبر بدهد گفت: همه باید نسبت به این فداکاری و حماسه آتش نشانان و امدادگران سر تعظیم فرود بیاورند.
مدیران و کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری نیز به نوبه خود این حادثه دهشتناک و غم انگیز را به آتش نشان های ایثارگر و پرافتخار ایران اسلامی، خانواده آتش نشانان و سایر قربانیان این حادثه تاسف بار تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای بازماندگان صبر جزیل مسألت می نماید.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
عکاس: مجید حق دوست (خبرگزاری مهر)