رویکرد صندوق، توجه به آموزش های تخصصی و فراگیر است

معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری رویکرد این صندوق را ارائه آموزش های تخصصی و فراگیر به کارکنان ستادی و استانی، بازنشستگان کشوری و خانواده های آن ها عنوان کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمدرضا ترابی در نشست ارزیابان نشان تعالی آموزش و توسعه سازمانی، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان و تسلیت به مناسبت حادثه ساختمان پلاسکوی تهران، گفت: آموزش مقوله ای است که از ابتدای تولد انسان تا پایان عمر، همراه انسان است و آن هایی در این مسیر موفق خواهند شد که از آموزش های عمیق، حرفه ای، پویا و بهتر، بهره مند شده باشند.
ترابی با تاکید بر توجه صندوق بازنشستگی کشوری برای توسعه و افزایش کیفیت آموزش در صندوق بازنشستگی کشوری، تصریح کرد: در حال حاضر، در سه حوزه مختلف شامل کارکنان ستادی صندوق و ادارات تابعه آن، بازنشستگان و همچنین خانواده بازنشستگان آموزش های تخصصی و حرفه ای کاری و فرهنگی براساس نیازسنجی های انجام شده، ارائه می شود.
وی از ارائه برنامه آموزشی صندوق به شورای عالی سالمندان به عنوان یکی از گام های اثرگذار صندوق خبر داد و گفت: برنامه های آموزشی درون سازمانی و برون سازمانی و همچنین آموزش به جامعه هدف از جمله رویکردهای مهم صندوق و مدیران آن است تا جایی که برنامه آموزشی صندوق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ارائه شده تا در کل کشور مورد استفاده قرار گیرد.
ترابی اضافه کرد: امسال، به چهار هزار نفر از کارکنان سایر سازمان ها در خصوص قوانین و مقررات مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری آموزش مقدماتی ارائه شده است که در سال آینده نیز به صورت تخصصی تر این آموزش ها ارائه می شود.
وی اظهار داشت: این صندوق به منظور توانمندسازی بازنشستگان کشوری، علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی آلزایمر، تفاهم نامه ای نیز برای آموزش حرفه ای و مهارتی به بازنشستگان و خانواده های آنان با سازمان فنی و حرفه ای کشور منعقد کرده است تا پس از بازنشسته شدن نیز بتوانند به ایفای نقش خود در جامعه ادامه دهند.
وی صندوق بازنشستگی کشوری را از جمله نهادهای چابک و بهره ور عنوان کرد و گفت: با وجود تعداد نیروی انسانی اندک در ستاد و استان های کشور، خدمات متنوع و بزرگی به بازنشستگان کشوری ارائه می شود که هدف گذاری صندوق، افزایش تکریم از بازنشستگان و رضایتمندی مخاطبان است.
معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری، همچنین یادآور شد: علاوه بر حوزه های اداری، فرهنگی و اجتماعی، در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری نیز توفیقات بسیار خوبی بدست آمده که قطعاً این دستاوردها، نتیجه توجه به آموزش های تخصصی و استفاده از نیروی انسانی توانمند است.
در این نشست، بهروز انتظاری، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم های صندوق نیز با بیان اینکه صندوق در دو سال و نیم اخیر توجه و تاکید بیشتری بر امر آموزش داشته است، اظهار داشت: در برنامه استراتژیک صندوق که با همکاری و تعامل تمامی واحدهای صندوق تدوین می شود، به آموزش های تخصصی نیز توجه ویژه ای شده است.
وی افزود: تمامی برنامه های آموزشی، بر اساس برنامه استراتژیک صندوق تعیین و اجرا می شود که پیش از اجرا نیز در هیات مدیره صندوق تصویب و توسط مدیرعامل ابلاغ شده است.
عباس رشیدی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق نیز در این نشست، گفت: برای خدمت رسانی هرچه بهتر به جامعه هدف که از رویکردهای مهم صندوق محسوب می شود، نیاز به آموزشِ مستمر و تخصصی در همه حوزه ها وجود دارد و این سیاست گذاری ها بر اساس نیازهای اعلام شده از سوی واحدهای مختلف یا در جریان امر آموزش مشخص و انجام می شود.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
عکاس: راحله شیخ