خروج ۴۰ درصد از زیرمجموعه انبارهای عمومی از زیان دهی

مدیرعامل و نایب رییس هیأت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران از خروج بیش از ۴۰ درصد از شرکت ها و شعب این شرکت از زیان دهی خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، ولی آذروش با اشاره به زیان‌دهی بیش از ۹۷ درصد شرکت‌ها و شعب تابعه تا دو سال گذشته، اظهار داشت: با اجرای مدیریت کاهش و کنترل هزینه‌ها، ضمن اینکه شرکت وضعیت مطلوب تری پیدا کرده، بیش از ۴۰ درصد شرکت‌ها و شعب تحت پوشش نیز از زیان خارج شده‌اند.
وی تاکید کرد: استراتژی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، خروج تمام شرکت ها و شعب تابعه از زیان دهی است و انتظار می رود این هدف گذاری، با تدابیر و برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان سال محقق شود.
آذرش با تاکید بر لزوم ایجاد فضای سالم و شفاف در مجموعه شرکت های تابعه، گفت: باید به گونه ای عمل شود که ارزیابی وضعیت گذشته و مقایسه آن با وضعیت کنونی، نشان‌دهنده روند رو به رشد و مطلوب باشد.
وی با اشاره به پیگیری جدی طرح جامع گمرکی از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، گفت: با وجود اعلام رسمی گمرک درباره کاهش هشت درصدی واردات کالا به کشور، وضعیت تخلیه و بارگیری در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی قابل قبول است؛ به گونه ای که تخلیه کالا حدود ۹۰ درصد و بارگیری کالا نیز ۸۸ درصد در مقایسه با پارسال افزایش یافته است.
آذروش یادآور شد: سهم شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران از بازار، از ۶.۷ درصد در سال ۹۳، به ۷.۶ درصد در سال ۹۴ و ۸.۷ درصد در سال جاری افزایش یافته است.
وی بهبود روش‌ها را یک اصل برای افزایش بهره‌وری عنوان و تصریح کرد: با استفاده از بهبود روش‌ها و از طریق پیاده‌سازی سیستم HSE، ضمن اینکه به اصول بهداشتی و ایمنی کار توجه شد، درآمدها نیز افزایش چشم گیری پیدا کرد که این روش از سوی صاحبان کالا نیز با استقبال روبرو شد.
مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران توجه به کسب و کارهای جدید را مهم و حیاتی دانست و گفت: زنجیره تامین کالا و صنعت لجستیک و حمل و نقل، از جمله مهم ترین روش ها برای ایجاد کسب و کار جدید و درآمدزایی مستمر و بلندمدت در حوزه های مرتبط است که باید به آن توجه شود.