گردهمایی صندوق های بازنشستگی فرصتی برای سرمایه گذاری مشارکتی با بخش خصوصی

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گردهمایی صندوق های بازنشستگی فرصت و ظرفیتی مطلوب را برای معرفی صندوق ها به بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری مشارکتی فراهم می آورد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بنی الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از ستاد خبری گردهمایی صندوق های بازنشستگی پیشران توسعه ملی، سید حمید کلانتری افزود: سرمایه گذاری مشترک صندوق های بازنشستگی و بخشی خصوصی راهبردی اصولی برای رسیدن به درآمدزایی و تولید پایدار است.
وی ادامه داد: مدیران صندوق های بازنشستگی برای رسیدن به ارزش افزوده و درآمدزایی پایدار، باید مدل های سرمایه گذاری چابک، کارآمد با بهره وری مطلوب و متناسب با بازار را انتخاب کنند و در این میان مشارکت با بخش خصوصی راهکاری استرتژیک است.
کلانتری بیان داشت: صندوق های بازنشستگی باید با کمترین بروکراسی، کارگروه های اقتصادی را برای سرمایه گذاری جذب کند تا بتواند امانت دار خوبی برای کسور پردازان شاغل درزمان بازنشستگی باشد.
وی تصریح کرد: بورس یکی از مطئمن ترین سرمایه گذاری هایی است که می تواند صندوق های بازنشستگی را در برابر بحران های اقتصادی بیمه کند.
کلانتری تاکید کرد: صندوق های بازنشستگی در صورتی می توانند خدمات مطلوبی در زمان بازنشستگی به مشترکین خود بپردازد که سرمایه گذاری هدفمند و متناسب با شرایط اقتصادی کشور و جهان داشته باشد.