افتتاح کارخانه اسپیرال لوله سازی اهواز گامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تولید لوله های ۲۴ و ۱۰۰ اینچ در کارخانه اسپیرال شرکت لوله سازی اهواز ضمن تامین نیازهای این بخش، گامی بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی ربیعی در حاشیه افتتاح کارخانه اسپیرال شرکت لوله سازی اهواز وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: از ابتدای کار دولت تدبیر و امید، توجه به بخش کشاورزی و تامین آب مورد نیاز آن یکی از اولویت های مهم محسوب و تلاش شد با اقتصادی کردن آب، نیازهای این بخش به خوبی تامین شود.
ربیعی همچنین افزود: در استان خوزستان و بسیاری از استان های دیگر کشور، برنامه های مختلفی برای انتقال آب، آبیاری قطره ای و زهکشی ها صورت گرفته است.
وی ادامه داد: کارخانه اسپیرال در دو صنعت نفت و آب کاربرد دارد و برای نخستین بار لوله های ۲۴ و ۱۰۰ اینچ در این کارخانه تولید شده و کشور را از واردات این نوع کالا بی نیاز می کند.
ربیعی بیان کرد: بخشی از لوله های صنعت حفاری که تا پیش از این وارد کشور می شد نیز از این پس در این کارخانه تولید می شود که در راستای اقتصاد مقاومتی گام بزرگی محسوب می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این کارخانه ۲۶۱ شغل را از همان ابتدا ایجاد کرده و تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت اشتغال در این استان به همراه دارد.
ربیعی با اشاره به اینکه هزینه ابتدایی ساخت این کارخانه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: تاکنون با پروژه هایی که در حال انجام است، ۱۱۰ میلیون تن سفارش کار برای تولید دریافت شده است.
ربیعی گفت: با راه اندازی کارخانه اسپیرال، ضمن کمک شایان به تولید داخلی، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می شود. امیدواریم با ایجاد مشاغل جانبی برای این کارخانه، تعداد بیشتری از نیروهای استان خوزستان مشغول کار شوند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دیروز (پنجشنبه) به همراه محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، استاندار خوزستان و جمعی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح کارخانه اسپیرال شرکت لوله سازی اهواز حضور یافت و ضمن بازدید از این کارخانه با تعدادی از کارگران آن گفت و گو کرد.