سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق:

باید از تمامی ظرفیت‌‌ خانه‌های امید برای بازنشستگان استفاده شود

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در سفر به شهرستان سقز در استان کردستان با فرماندار ویژه این شهر و هیات مدیره کانون‌های بازنشستگی دیدار و از خانه امید بازنشستگان این شهرستان نیز بازدید کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کردستان، «مسعود خواست خدایی» در دیدار با جعفر توان فرمانده ویژه شهرستان سقز با اشاره به خدمات خانه امید، بر استفاده حداکثری از کلیه امکانات و ظرفیت‌های خانه امید برای بازنشستگان تاکید کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد نواقص خانه امید بازنشستگان شهرستان سقز در اسرع وقت برطرف و نسبت به توسعه خدمات آن اقدام کنیم.

وی با اشاره به بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و لزوم اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری توسط دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: با اجرای طرح اختیاری بیمه تکمیلی درمان، شرایط مناسبی نسبت به سال گذشته در حوزه درمان فراهم خواهد شد.

او در ادامه این سفر از خانه امید بازنشستگان شهرستان سقز بازدید و دستورات لازم را مبنی بر رفع نواقص تجهیزات مورد نیاز و همچنین توسعه این خانه امید صادر کرد.

فرماندار ویژه سقز هم در این جلسه اظهار کرد: از هلدینگ‌های تحت پوشش صندوق بازنشستگی انتظار داریم در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در سقز ورود کنند.

«جعفر توان» با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری خوبی در سقز وجود دارد، ادامه داد: در حوزه گردشگری بازنشستگان، شهرستان سقز پتانسیل بسیار خوبی دارد و ما آمادگی هر نوع همکاری را در راستای توسعه شهرستان در حوزه گردشگری داریم.

وی همچنین بر آمادگی جهت هر نوع همکاری با برنامه های خانه امید بازنشستگان شهرستان سقز در راستای خدمات بیشتر به این عزیزان تاکید کرد.

سرپرست اداره کل خدمات رفاهی بازنشستگان همچنین در دیدار با هیئت مدیره کانون‌های بازنشستگی کشوری این شهرستان که در سالن خانه امید برگزار شد یادآور شد: تمام تلاش بنده و همکارانم در اداره کل خدمات رفاهی بازنشستگان، برنامه‌ریزی جهت فراهم نمودن امکانات و خدمات رفاهی و اجرای برنامه های  در خور شأن بازنشستگان است.

تعدادی از بازنشستگان نیز به نمایندگی مسائل و مشکلات بازنشستگان را، از جمله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و دائمی نمودن آن، برقراری و انجام بیمه تکمیلی کامل و جامع، ارائه کمک هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی، نظم در پرداخت وام‌های ضروری و افزایش آن، تصریح در پرداخت کسورات حقوق بازنشستگی، توسعه خانه امید بازنشستگان سقز، پرداخت معوقات حقوق و… بیان کردند.

«محمد احمدی» مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان نیز در ابتدای این نشست، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی گفت: شهرستان سقز دومین شهر بزرگ استان بعد از مرکز استان است که  در سال جاری و بعد از سال‌ها انتظار، با حضور مدیرعامل صندوق و استاندار و سایر مسئولین استانی و جمع کثیری از بازنشستگان، خانه امید این شهر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی همچنین مطالبات و دغدغه بازنشستگان را در حوزه‌های مختلف مطرح کرد.