بزرگترین رویداد اقتصادی صندوق های بازنشستگی امروز افتتاح می شود

گردهمایی بزرگ «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» امروز (دوشنبه) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سایر مدیران این وزارتخانه و چهار صندوق بیمه و بازنشستگی، هلدینگ ها و شرکت های زیرمجموعه آن ها و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران رسماً افتتاح و از فردا برای مخاطبان قابل بازدید است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از ستاد خبری گردهمایی صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی، نخستین گردهمایی بزرگ صندوق های بازنشستگی به همت معاونت اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور چهار صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی فولاد و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه جاری در محل مصلی تهران برگزار می شود تا چهره جدید صندوق های بازنشستگی در بخش اقتصادی و نقش آن ها در توسعه ملی کشور به نمایش گذاشته شود.
اهداف و ظرفیت های این همایش در چهار محور شامل بسترسازی مقدمات پیشبرد برنامه توسعه اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی، فعالان اقتصادی و ایجاد و توسعه زمینه های همکاری مشترک و هم افزا، ایجاد زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در پروژه های پیش رو، ارائه تصویر کلان و نقشه حضور فعالیت بنگاه های صندوق های بازنشستگی در چرخه ارزش افزوده و تجمیع ظرفیت ها و حلقه های علمی، صنعتی و بازرگانی موثر بر اقتصاد کشور برنامه ریزی شده است.
بخش نمایشگاهی این گردهمایی نیز در قالب ۱۲ صنعت کلان کشور که صندوف های بازنشستگی در آن ها فعال هستند، شامل نفت، پتروشیمی و انرژی، صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت درمان و خدمات پزشکی، عمران و ساختمان، کانی های غیر فلزی و فولاد و معادن، گردشگری، خدمات مالی، پولی و بانکی، ، حمل و نقل، صنایع غذایی و کشت و دام برگزار می شود.
علاوه بر برپایی نمایشگاه بزرگ «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی»، در طول برگزاری این رویداد سه روزه، نشست های چهره به چهره بین فعالان اقتصادی و مسوولان دولتی و همچنین کارگاه های تخصصی برگزار می شود. این رویداد ملی، قرار است شاهد حضور هیات های اقتصادی کشورهای خارجی باشد که می تواند فرصت مناسبی برای گسترش همکاری های اقتصادی و جذب سرمایه گزاران خارجی در اختیار بخش اقتصادی صندوق ها قرار دهد.
براساس برنامه ریزی انجام شده، رونمایی از شاخص ترین پروژه ها و طرح های آماده بهره برداری هلدینگ های تابعه صندوق های بازنشستگی در محل برگزاری نمایشگاه با حضور رئیس جمهوری از جمله برنامه های روز سوم و پایانی این رویداد بزرگ است.
گردهمایی «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» از امروز (دوشنبه) با حضور مقامات کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان اقتصادی داخلی و خارجی، هلدینگ ها و شرکت های مرتبط با صندوق های بیمه و بازنشستگی کشور و با سخنرانی علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسماً افتتاح می شود.